حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد مطرح کرد:

مدیریت اجرایی قوی از ویژگی‌های فرد اصلح

مدیریت اجرایی قوی از ویژگی‌های فرد اصلح

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: مردمی‌بودن به معنای واقعی کلمه یکی دیگر از ویژگی‌های یک رئیس جمهور تراز است و شهید رئیسی هم یک روحانی اگاه به دین و هم یک انسانی باورمند به مردم بود.

محمدرضا دهقانی اشکذری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: رئیس جمهور بالاترین و مهم‌ترین قدرت اجرایی کشور پس از رهبری است، تمام منابع مالی، فیزیکی و انسانی و... کشور در اختیار وی است و لذا مهم‌ترین فردی که می‌تواند جهت کشور را به سمت پیشرفت و توسعه حرکت دهد رئیس جمهور است بنابراین انتخاب فردی که جامع الشرایط باشد و بتواند این امانت سنگین را به دوش بگیرد بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود ابتد باید به مبانی و تعالیم دینی آشنا باشد تا بتواند جریان مردم یک کشور اسلامی را به سمت خوشبختی و سعادت دنیا و آخرت حرکت دهد و الا اگر کسی رئیس جمهور شود که خود فرد ضعیفی از نظر مبانی دین باشد دچار انحراف می‌شود و نمی‌تواند جریان کشور را به سمت اسلام واقعی حرکت بدهد و در واقع اگر احکام اسلامی را نشناسد  طبیعا در اجرای احکام هم دچار مشکل می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد مردمی‌بودن به معنای واقعی کلمه را نیز یکی دیگر از ویژگی‌های یک رئیس جمهور تراز دانست و افزود: شهید رئیسی هم یک روحانی مطلع و اگاه به دین بود و هم مردمی و انسانی باورمند به مردم بود، یک شخصی فقط شعار مردم می‌دهد اما شهید رئیسی در میان مردم بود، برای رفع مشکلات مردم تلاش کرد و مردم را گروه خاص نمی‌دید و همه اقشار را از روستایی‌های مرزنشین تا کارآفرینان، اساتید و... را مردم می‌دانست و در تحقق شعار سال اعتقاد داشتند این شعار با حضور، پول مردم، نیروی انسانی مردم و... تحقق پیدا می‌کند که اتفاقات خوبی نیز در این زمینه رقم زدند.

وی با بیان اینکه شاخصه‌هایی که مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند بهترین شاخص برای انتخاب رئیس جمهور است، گفت: با پژوهشی که در خصوص 28 سال سخنرانی انجام شده، بیشترین تکراری که معظم‌له در خصوص ویژگی های فرد اصلح  داشتند، مدیریت اجرایی قوی است که ایشان این شاخص را 33 بار به کار بردند و مهم‌ترین پست کشور باید در اختیار کسی باشد که تجربه کار اجرایی دارد.

دهقانی اضافه کرد: مدیریت حداقل دارای سه شاخص است که داشتن توکل و توسل به خدا، اهل برنامه‌ریزی بودن و برنامه داشتن و کارنامه فرد از جمله آنهاست بنابراین باید دید که کدم نامزد علاوه بر اعتقاد به مبانی دینی، برنامه قوی دارد، کارنامه افراد هم که مشخص است که چگونه در مسئولیت‌های خود عمل کردند.

وی ادامه داد: در کشور ما یکی از ویژگی‌های مدیریت پیگیری است، ما باید فردی را انتخاب کنیم که پیگیر اجرای قانون  و مصوبات کشور است.

دهقانی اشکذری گفت: یکی دیگر از مواردی که باید در انتخاب رئیس جمهور در نظر بگیریم شیوه تبلیغات صحیح است، باید توجه کنیم که  کدام نامزد تبلیغات خود را درست انجام می‌دهد یعنی وعده‌های واقعی به مردم بدهد و از دادن شعارهای دست نیافتنی پرهیز کند تا بعدا موجب ناامیدی مردم نشود، همچنین هزینه‌ها، رعایت قانون و تبلیغات و... نامزدها باید مورد توجه باشد و امروزه سخت نیست که ببینیم کدام نامزد تبلیغات صحیح دارند.

وی افزود: پایبندی به مبانی اسلام، مردم سالاری و مبانی تشیع از دیگر ویژگی‌هایی است که در بیانات رهبری بسیار تکرار شده است، ویژگی دیگر خستگی ناپذیری و جهادی بودن است، کسی که می‌خواهد رئیس جمهور کشور اسلامی باشد باید خستگی‌ناپذیر باشد و تمام توان و قوت خود را برای پیشرفت کشور و مبانی اسلام صرف بکند همانند شهید رئیسی که استراحت وی در بین سفرهایش انجام می‌گرفت و مانند دوست خود شهید سردار سلیمانی مردم‌دار و جهادی بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد عنوان کرد: صمیمی‌بودن و خدمتگزار مردم بودن از ویژگی‌های یک رئیس جمهور اصلح است که شهید رئیسی به شکل برجسته این ویژگی را داشتند و رهبری دینی بین مردمی بود و با عمامه خاکی در سیل و طوفان در بین مردم حضور داشت.

وی افزود: استکبارستیزی و شجاع بودن یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح است، شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرفی نه غربی جمهوری اسلامی را باید مدنظر قرار داد، ما نباید در برابر قدرت‌های دنیا تسلیم باشیم، با مردم و مبانی دینی می‌شود به اهداف رسید ضمن اینکه روابط خود را با دنیا حفظ می‌کنیم و اهل تعامل هستیم اما در حوزه اصول انقلاب و دین اسلام به هیچ وجه نباید کوتاه بیاییم، نماینده جمهوری اسلامی باید استکبارستیز باشد و هر جایی در دنیا یک مظلومی باشد بنا به تعالیم اسلامی باید دست او را بگیریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از