حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی یزد:

مرخصی کلیه آتش‌نشانان در چهارشنبه‌سوری لغو است

مرخصی کلیه آتش‌نشانان در چهارشنبه‌سوری لغو است

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی یزد گفت: ۴۲ نیرو در آخرین چهارشنبه سال در شیفت کاری هستند و ۹۰ نیرو نیز آماده به کار هستند که در صورت نیاز برای حضور در محل کار فراخوانده می‌شوند و مرخصی تمام نیروها در این روز لغو است.

محمد میدانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به قرارگیری در آستانه آخرین چهارشنبه سال و مراسم چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد همه ساله در این روز خاص برای دوام شادی مردم تمام ایستگاه‌های آتش‌نشانی یزد موارد ایمنی و آتش‌سوزی را پوشش خواهند داد و مرخصی کلیه نیروها نیز در این روز لغو است.

وی افزود: ۴۲ نیرو در شیفت کاری هستند و ۹۰ نیرو نیز آماده به کار هستند که در صورت نیاز برای حضور در محل کار فراخوانده می‌شوند.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با اشاره به تعداد نیرو و امکانات تصریح کرد: در زمینه کمبود نیرو بسیار مشکل داریم و حدود ۱۹۰ نفر در حال حاضر کمبود نیرو داریم؛ از حیث تجهیزات کمبودی نداریم و تمام تجهیزات اورهال و آماده هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته به صورت کلی ۶۸ عملیات مرتبط با چهارشنبه‌سوزی انجام شد که در هیچ کدام از این عملیات‌ها فوتی گزارشی نشد، اما سایر موارد مرتبط با سوختگی در این عملیات‌ها وجود داشت.

میدانی با اشاره به اهمیت آموزش مردم در زمینه‌های مرتبط با حوادث و آتش‌سوزی عنوان کرد: باتوجه به اینکه قشر نوجوان و جوانان در این مراسم حضور پررنگ‌تری دارند تلاش شد تا با حضور در ۳۲ مدرسه در کلیه مقاطع تحصیلی با حضور ۲ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز نسبت به آموزش این قشر اقدام شود و ۱۶ مورد آموزش نیز در اماکن عمومی انجام شد.

وی با بیان اینکه خانواده در زمینه آموزش و پیشگیری از حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری نقش بسیار مهمی دارد، تصریح کرد: چهارشنبه‌سوری یک مراسم و جشن ملی حساب می‌شود و مردم علاقه دارند تا در این شب به شادی بپردازند، اما متاسفانه خانواده‌ها به ویژه در استان یزد با فرزند خود همراهی نمی‌کنند و این عدم همراهی در نهایت منجر می‌شود به اینکه فرزندانشان در زمان خرید مواد محترقه به دلیل جذابیت این مواد به سمت خرید مواد محترقه خارج از استاندارد و عرف اجتماعی رود.

 معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد تصریح کرد: جانی عزیزتر از جان فرزند نیست و این احتمال وجود دارد که فرزند هنگام خرید مواد محترقه به دلیل تبلیغات جذاب فروشندگان اقدم به خرید پنهانی اینگونه مواد محترقه کند و در نهایت با پنهان کردن آن در لباس و جیب خود آن را وارد خانه کند و این شروع ماجرا برای خانواده است.

وی تصریح کرد: حمل، نگهداری و استفاده از این مواد محترقه نیاز به شرایط مشخصی دارد و هرگونه ضربه، گرما و آسیب زدن به این مواد منجر به انفجار و در نهایت آتش‌سوزی و خسارت جانی و مالی می‌شود.

میدانی عنوان کرد: در وهله اول خانواده باید همراه با فرزند خود مواد محترقه استاندارد خریداری کند و این همراهی با کودک به او اطمینان خاطر می‌دهد و درنهایت کودک اقدام به خرید پنهانی نمی‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایجاد آتش کوچک قابل‌کنترل همراه با امکانات اطفاء حریق مانند سطل آب و کپسول آتش‌نشانی و نظارت خانواده باید انجام شود، گفت: والدین نباید در این مراسم پرخاش و طرد کودک داشته باشند و این نظارت و همراهی در نهایت شادی و امنیت‌آفرین است.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد ادامه داد: در هنگام اجرای مراسم نباید اجازه دهند که آتش گسترده شود و اگر از کنترل خارج شد حتما در دقایق اولیه به آتش‌نشانی خبر دهند و در پایان مراسم خانواده‌ها از خاموش بودن کامل آتش اطمینان حاصل کنند و آتش نیمه روشن را رها نکنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از