حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
امام‌جمعه یزد:

معادن به مسائل فرهنگی توجه ویژه داشته باشند

معادن به مسائل فرهنگی توجه ویژه داشته باشند

امام‌جمعه یزد گفت: معادن استان یزد باید در راستای انجام مسئولیت اجتماعی، بخشی از درآمد خود را صرف مسائل فرهنگی کنند.

به گزارش یزد رسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر یزد با گرامیداشت هفته وقف با بیان اینکه عده‌ای از افراد جامعه با نیت الهی، بخش قابل‌توجهی از اموال خود را وقف کرده و این‌گونه برای سال‌های طولانی باعث گسترش خیر و نیکی در سطح جامعه می‌شوند اظهار داشت: موقوفات کارگشای امورات مختلفی در سطح جامعه است و باقیات الصالحات بوده و بهترین پاداش و ذخیره آخرت را به دنبال دارد.

 

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ در سطح دنیا وقفی هستند افزود: باید به نحوی فعالیت کرد که وقف دوباره به دوران مردمی‌بودن خود بازگردد و این سنت حسنه  برای مردم معرفی و آنها به سمت وقف و انجام اقدامات عام‌المنفعه دعوت شوند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره هفته وحدت و اینکه اتحاد مسلمانان به ضرر دشمنان است تصریح کرد: توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان با اتحاد مسلمانان نابود و اگر اتحادی وجود نداشته باشد در بین مسلمانان، زمینه برای پیروزی دشمنان بیشتر فراهم می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مسلمانان و کشورهای اسلامی باید هوشیار و بیدار باشند و اجازه ندهند که دشمنان بین آنها تفرقه‌افکنی کنند خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها و مستکبران هرگز وفادار نبوده و قصد آنها ضعیف کردن و نابودی کشور جمهوری اسلامی ایران است تا بدین‌طریق کشور را وابسته به خود کنند.

 

ناصری افزود: آمریکایی‌ها اموال کشورهای مختلف را به غارت می‌برند و با پول خود این کشورها بر آنها حکومت می‌کنند نباید به این ابرقدرت‌ها اعتماد کرد؛ بلکه باید خودمان را قوی کنیم تا محتاج و نیازمند این کشورها نباشیم.

 

امام‌جمعه در ادامه با اشاره به اینکه معادن استان باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند تصریح کرد: معادن استان باید در راستای مسئولیت اجتماعی خود بخشی از درآمدشان را صرف امور مسائل فرهنگی کنند؛ زیرا برای تقویت این مسائل نیاز به سرمایه است.

 

وی در بخش پایانی خطبه‌های این هفته خود با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی مورد قبول ولایت است و در همه شرایط و بحران‌ها خوب کارکرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از