حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان یزد مطرح کرد:

مقاومت بین‌المللی حاصل ایستادگی ایران در دفاع مقدس

مقاومت بین‌المللی حاصل ایستادگی ایران در دفاع مقدس

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: مقاومت بین‌المللی امروز حاصل هشت سال مقاومت جوانمردانه ملت شهیدپرور ایران است.

محمدرضا عرشیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری یزدرسا با اشاره به چهل و سومین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس، دفاعی جانانه در مقابل تهاجم خصمانه و ظالمانه لشکر بعث عراق به فرماندهی صدام و مشارکت تمام کفر و نفاق بود.

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان یزد ادامه داد: بعثی‌ها در برابر ملت مظلوم، شجاع، زنده و پویا صف کشیدند و از هیچ‌گونه دشمنی، کینه‌ورزی، عداوت و تحریم دریغ نکردند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان در دفاع مقدس هر آنچه بیشتر خصومت ورزیدند کمتر نتیجه گرفتند، افزود: این مسئله به آن خاطر است که الگوی ملت ایران سالار شهیدان حسین بن علی (ع) است که روز عاشورا در موقعیتی که بیشتر دچار آلام و رنج می‌شدند، چهره برافروخته‌تر شده و مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دادند.

عرشیان تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس، ملت غیرتمند، مسلمان، متدین و متعهد تمام انسانیت را با اقیانوسی از معارف الهی همراه با ایثار و کمالات عرفانی و آموزه‌های سترگ انسانی به نمایش گذاشت و به جهان به‌اصطلاح متمدن و مدعی حقوق بشر آموخت که اسلام به‌عنوان عالی‌ترین مکتب و قرآن جامع‌ترین کتاب انسان‌ساز، پیروانی را تربیت کرده تا در عین شجاعت، رشادت، اقتدار و شکوه، عظمت سلوک و کمالات انسانی را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طی هشت سال دفاع مقدس نتایج و دستاوردهایی بسیار عظیم و برجسته نصیب ملت بزرگ و فهیم ایران شد، عنوان کرد: اعتمادبه‌نفس و خودباوری جوانان با اعتقاد بر شعار «ما می‌توانیم»، تولد تفکر بسیجی، حس مسئولیت‌پذیری و حضور در صحنه‌های شور و حماسه از جمله دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان یزد با اشاره به پیشرفت چشمگیر ایران در صنایع نظامی و دفاعی کشور اظهار کرد: اگر در جنگ به ما سیم‌خاردار نمی‌فروختند و تحریم بودیم، امروز پهپادهای فوق پیشرفته که حاصل تلاش جوانان فهیم کشور ماست در ایران تولید می‌شود و ابرقدرت‌ها مشتاقانه در صف خرید آن قرار دارند.

عرشیان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و ادامه داد: شهادت برای جوانان ایرانی یک افتخار و آرزو است؛ چراکه بر اساس آموزه‌های دینی شهادت فوز عظیم و از شئون عاقبت‌به‌خیری انسان می‌دانند.

وی با اشاره به نهادینه شدن ولایت‌پذیری مردم و نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس گفت: وقتی امام خمینی (ره) فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود، نیروهای مسلح آن را تکلیف خود دانسته و فرمایش امام (ره) را در کمترین زمان ممکن عملی و اجرایی کردند.

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان یزد با تأکید بر اینکه هشت سال دفاع مقدس و خون شهیدان و رنج و آلام جانبازان انقلاب و اسلام امنیت کشور را بیمه کرد، ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس مقاومت، ایثار و انسانیت را به کشورهای جهان آموخت و مقاومت بین‌المللی امروز حاصل مقاومت جوانمردانه ملت شهیدپرور ایران در جنگ تحمیلی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از