حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
دادستان عمومی و انقلاب اشکذر:

ممنوعیت ساخت‌وساز در مسیرهای رودخانه‌های فصلی در یزد

ممنوعیت ساخت‌وساز در مسیرهای رودخانه‌های فصلی در یزد

دادستان عمومی و انقلاب اشکذر گفت: هرگونه دخل و تصرف و یا ساخت و ساز در بستر یا حریم رودخانه‌های فصلی ممنوع است و متولیان امر از ساخت‌وساز شهروندان در مسیر رودخانه‌های فصلی و مقطعی جلوگیری کنند.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، ابوالفضل زارع‌بیدکی در حاشیه بازدید از مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی شهرستان اشکذر بیان داشت: در نتیجه بررسی‌های به عمل آمده و نیز اطلاعات و گزارشات واصله در خصوص تصرف غیر قانونی بخش گسترده‌ای از زمین‌های حریم و بستر رودخانه شهرستان، توسط برخی افراد از طریق احداث ساختمان، فنس‌کشی مراتب در دستور کار دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب اشکذر با توضیح اینکه آب و بستر رودخانه‌ها، ثروت ملی محسوب و متعلق به عموم است، افزود: براساس ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، وزارت نیرو در صورتی که ساخت‌سازی در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها را برای امور مربوط به آب مزاحم تشخیص دهد با نظارت دادستان یا نماینده او اقدام به تخلیه و قلع خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ساخت‌وساز در حریم رودخانه هم ممنوع است، ابراز کرد: اگر در صورتی که ملک مردم در حریم رودخانه قرا گرفته و آن محوطه متعلق به شخص باشد نیز حقوق ارتفاقی وزارت نیرو می‌بایست لحاظ و هیچگونه اعیانی در آن احداث نگردد.

دادستان اشکذر در پایان به مسئولان ذیربط تاکید کرد: افرادی که وارد حریم یا بستر رودخانه شده‌اند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند تا حکم قلع و قمع یا خلع ید صادر شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از