حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد خبرداد:

مکان‌یابی ایجاد ۴ شهرک انرژی خوشیدی در یزد

مکان‌یابی ایجاد ۴ شهرک انرژی خوشیدی در یزد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد گفت: مکان‌یابی چهار شهرک انرژی خورشیدی در تفت، مهریز و میبد با توجه به نزدیک‌ترین فاصله به پست‌های برق انجام‌شده که استعلام‌های موردنیاز برای ایجاد آن‌ها در دست اقدام است.

به گزارش یزدرسا به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد؛ مسلم فلاح‌زاده با اشاره به توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به‌عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار سند تحولی یزدنوین اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع ایجاد و توسعه شهرک‌های انرژی خورشیدی، شرکت شهرک‌های صنعتی یزد امکان‌سنجی احداث چهار شهرک تخصصی در این خصوص را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه ایجاد این شهرک‌های تخصصی باهدف توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر انجام می‌شود، افزود: مکان‌یابی این شهرک‌ها در شهرستان‌های تفت، مهریز و میبد با توجه به نزدیک‌ترین فاصله به پست‌های برق انجام که استعلام‌های مورد نیاز برای ایجاد آن‌ها در دست اقدام است.

فلاح‌زاده تصریح کرد: این شهرک‌ها با قریب ۱۳۰ هکتار مساحت، ظرفیت تولید ۵۶ مگاوات برق را دارند که زمینه استقرار فعالان حوزه انرژی پاک را تسهیل می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره به اعطای مجور ایجاد شهرک‌های خصوصی انرژی خورشیدی در استان تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با همکاری وزارت نیرو در سطح کشور ایجاد شهرک‌های انرژی خورشیدی متعددی را در دستور کار دارند و‌ امید می‌رود با ایجاد این شهرک‌ها مشکل ناترازی برق کشور مرتفع شود.


انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از