حالت تاریک
دوشنبه, 02 مهر 1403
رئیس‌کل دادگستری استان یزد عنوان کرد:

نتیجه‌بخشی 17 هزار و 154 مورد از ملاقات‌ها

نتیجه‌بخشی 17 هزار و 154 مورد از ملاقات‌ها

رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: مسئولان قضایی استان در ۶ماهه نخست سال جاری با 36 هزار و 14 نفر از مراجعان دیدار کردند که ملاقات با 17 هزار و 154 نفر نتیجه‌بخش بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری یزد،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین طهماسبی ، گفت: مسئولان قضایی استان در ۶ماهه نخست سال جاری با 36 هزار و 14 نفر از مراجعان دیدار کردند که ملاقات با 17 هزار و 154 نفر نتیجه‌بخش بوده است.

وی بیان داشت: در راستای صیانت از حقوق عامه و تحقق دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر ملاقات مستقیم و بدون واسطه با مردم جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها، ملاقات‌های مردمی در دادگستری استان به‌صورت چهره‌به‌چهره برگزار می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: در همین راستا و باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مسئولان قضایی استان در ۶ماهه نخست سال جاری با 36 هزار و 14  نفر از شهروندان دیدار و گفت‌وگو کرده و در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفتند.

وی افزود: در این ملاقات‌های حضوری، پرونده قضایی و مشکلات حقوقی مراجعان بررسی و در چارچوب مقررات، دستورات صادر می‌شود تا نسبت به پیگیری مطالبات آن‌ها اقدام شود.

طهماسبی با بیان اینکه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مسئولان نباید برای رفع مشکلات مردم، خود را محدود به زمان اداری کنند تصریح کرد: ملاقات‌های مردمی، فاصله ایجاد شده بین مسئولان و مردم را کاهش می‌دهد و مراجعان به‌راحتی می‌توانند دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کنند.

این مقام ارشد قضائی عنوان کرد: از تعداد کل ملاقات مردمی انجام شده در ۶ماهه گذشته،17 هزار و 154 مورد منتهی به نتیجه شده است که این تعداد نتیجه ی اثربخشی حکایت از اقدامات بی بدیل و پیگیری عاجل مقامات قضایی در یزد دارد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات تعدادی از مراجعان تنها با راهنمایی و ارشاد قابل‌حل است، تصریح کرد: تعداد 13 هزار و 132 مورد راهنمایی و ارشاد در ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی استان یزد صورت گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه هدف نهایی در ملاقات‌های مردمی جلب رضایت در نتیجه یک گفت‌وگوی بدون واسطه و در خور شأن با مردم است، گفت: علاوه بر این تعداد 2 هزار مورد از مابقی مشکلات و درخواستهای مردمی در دست بررسی و اقدام بوده و تعداد 3 هزار و 728 مورد از درخواستهای مردم در این دیدارها به دلیل عدم امکان اقدام قضایی بایگانی شده است.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری تعداد یک هزار و 569 مورد دیدار با مسئولین توسط مقامات قضائی سراسر استان صورت گرفته است.

این مقام قضائی گفت: تعداد 2 هزار و 148 نفر در برگزاری میز خدمت که به مناسبت های مختلف برگزار شد با مسئولان قضائی دیدار و مشکلات و دغدغه های خود را بیان کردند.

وی  دررابطه‌با نحوهٔ ارتباط شهروندان با مسئولان قضایی استان یزد خاطرنشان کرد: برای تسهیل ارتباط مردم با دستگاه قضایی، سایت دادگستری استان یزد با آدرس http://adliehyazd.ir در بخش ارتباط با مسئولین و همچنین پست‌های الکترونیک riyasat@dadgostari-yz.ir   و info@dadgostari-yz.ir  زمینه‌ای را برای تسهیل ارتباط مردم با مسئولین قضایی فراهم کرده است.

طهماسبی یادآور شد: همچنین شهروندان می‌توانند از طریق پیام‌رسان‌های سروش و ایتا و برقراری ارتباط با روابط‌عمومی دادگستری استان به شماره ۰۹۲۱۴۸۳۵۱۰۳ نظرات، گزارش‌ها و پیشنهادهای خود را ارسال کنند.

وی در پایان افزود: ارتباط بی‌واسطه مردم با مسئولان علاوه بر تقویت اعتماد عمومی مردم به مسئولان و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند باعث حل مشکلات بسیاری از آنان شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از