حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بافق عنوان کرد:

نجات بانوی کوهنورد در ارتفاعات میل باجگان بافق

نجات بانوی کوهنورد در ارتفاعات میل باجگان بافق

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بافق از عملیات هفت ساعته نیروهای امدادی و نجات بانوی کوهنورد ۳۵ساله یزدی در ارتفاعات میل باجگان بافق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی جمعیت هلال‌احمر استان یزد، محمدرضا فتاحی گفت: بانوی کوهنورد  ۳۵ساله یزدی در حین کوهنوردی، از ارتفاعات میل باجگان بافق سقوط کرد که پس از اطلاع  تیم‌های امدادی هلال‌احمر شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار کرد:  بلافاصله بعد از دریافت گزارش و هماهنگی با مرکز کنترل عملیات (EOC) استان،  دو تیم متشکل از  هفت نفر از نجاتگران  هلال‌احمر شهرستان با یک دستگاه خودروی کمک دار و یک دستگاه آمبولانس، تجهیزات لازم و ست کوهستان در منطقه حادثه حاضر شدند. 

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان بافق بیان کرد: پس از رسیدن نجاتگران هلال‌احمر به محل حادثه و پیمودن مسیر کوهستانی و عملیات جستجو و رسیدن به فرد مصدوم، به‌وسیله تجهیزات و ست کوهستان و با استفاده از بسکت و تثبیت فیزیکی، وی را به پایین کوه و محل امن انتقال و تحویل نیروهای اورژانس دادند.

فتاحی با اشاره به این که این عملیات از ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه آغاز و تا ساعت ۱۹:۴۵ ادامه داشت، عنوان کرد: باتوجه‌به شرایط منطقه کوهستانی شهرستان و حوادث متعددی که برای کوهنوردان رخ می‌دهد، کوهنوردان و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی ضمن قدردانی از امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر که همیشه در همه‌جا آماده خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان هستند، ابراز داشت: مردم برای گزارش حوادث می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال‌احمر تماس بگیرند تا در صورت لزوم نیروهای امدادی در حداقل زمان به محل اعزام شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

گرانمایه پزشک اورژانس بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) بافق گفت: سطح هوشیاری بیمار ۱۰ است و خونریزی داخل سر دارد.

او افزود: قفسه سینه او آسیب جزئی دیده است و برای تکمیل درمان به یزد اعزام می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از