حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فرماندار یزد مطرح کرد:

نقش مهم دست‌اندرکاران کتاب در رشد فرهنگی جامعه

نقش مهم دست‌اندرکاران کتاب در رشد فرهنگی جامعه

فرماندار یزد گفت: دست‌اندرکاران حوزه کتاب نقش زیادی در تعالی و رشد فرهنگی جامعه دارند.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی فرمانداری یزد، سیدمحمدرضا مدرسی امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های یزد به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: دست‌اندرکاران حوزه کتاب نقش زیادی در تعالی و رشد فرهنگی جامعه دارند.

 فرماندار یزد با بیان اینکه بیشترین حجم جمعیت و تعداد افرادی که در جامعه در کتابخانه‌ها حضور پیدا می‌کنند نوجوانان و جوانان هستند، افزود: کسانی که آینده جامعه در دستان آنهاست چه از لحاظ مدیریتی، اقتصادی، سیاسی و خانوادگی کسانی هستند که آینده هر جامعه را رقم خواهند زد. 

وی افزود: کتاب، کتابخوانی و محیط‌های کتابخوانی و ترویج مبانی فرهنگی به‌عنوان زیرساخت‌های توسعه فرهنگی و اجتماعی در هرجامعه‌ای قلمداد می‌شود و ما باید در کل سال این مقوله را تحت نظر داشته باشیم.

 مدرسی اظهار کرد: این هفته که مزین شده به نام کتاب و کتابخوانی، این را تکریم کنیم و به عنوان یک فرهنگ خوب در جامعه بیشتر از گذشته نهادینه شود به طوری که جوانان ما در این فضا و امکانات که وجود دارد بیشترین تمایل به سمت کتابخانه‌ها و مطالعات داشته باشند که قطعا می‌تواند کمک‌کننده باشد در یک فضای سالم و اجتماعی که آینده جامعه را به شکل شایسته‌ای رقم بزند.

محمدمحسن رفیعی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این نشست به ارائه گزارشی از تعداد کتابخانه‌ها، نیروهای شاغل در یزد و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی کتابخانه‌ها پرداخت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از