حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد:

نوسازی خط تولید واحدهای نساجی اولویت مسئولان است

نوسازی خط تولید واحدهای نساجی اولویت مسئولان است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد گفت: نوسازی 50 واحد بزرگ و متوسط بافندگی استان در دستور کار قرار دارد و تا پایان این 50 واحد با اعتبار یک هزار و 500 میلیارد تومان بازسازی می شود.

به گزارش «یزد رسا»، مرتضی محمودی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم و اساسی استان یزد سند یزد نوین است اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه در طراحی و تنظیم سند یزد نوین استفاده  از نظرات بخش خصوصی است که حتی در بازنگری آن نیز بخش خصوصی مشارکت داشتند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری یزد افزود: یکی از بخش‌های مهم این سند، موضوع نساجی و پوشاک است که در این زمینه 14 پروژه تحولی آماده شده است.

وی با بیان اینکه رسالت سند یزد نوین در حقیقت قصد تغییر چهره نساجی استان در آینده را دارد خاطرنشان کرد: اولین و شاید بزرگ‌ترین چالشی که صنعت نساجی استان با آن روبه‌رو است پایان‌یافتن عمر مفید تجهیزات و دستگاه‌های کارخانه‌های نساجی استان است که در این زمینه بازسازی و نوسازی این دستگاه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

محمودی نوسازی بخش بافندگی را نسبت به دیگر بخش‌های صنعت نساجی دارای اولویت بیشتری دانست و اظهار داشت: واردات یک هزار دستگاه بافندگی جدید نیازمند یک هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار لازم است که در این زمینه با همراهی خود بخش خصوصی، اقدامات اولیه لازم انجام شده و به زودی این دستگاه ها تامین می شود که به این طریق 50 کارخانه بزرگ و متوسط خط آنها نوسازی می شود.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری زنجیره ارزش نساجی موجود در استان را متنوع‌ترین زنجیره در سطح کشور ذکر و تصریح کرد: حدود 2 هزار و200 واحد بزرگ و کوچک نساجی در استان یزد فعالیت دارند که سال های اخیر هیچ گونه سرمایه گذاری در انها و واحدهای جدید انجام نشده است به همین علت در سند یزد نوین ایجاد دو هلدینگ بزرگ نساجی پیش بینی شده است که یکی از این هلدینگ ها با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومانی تا پایان سال راه اندازی می شود.

محمودی یکی دیگر از موضوعات و چالش‌های صنعت نساجی را شناسایی و کددار کردن واحدها ذکر و افزود: برای حل این مشکل دو پهنه صنعتی تدارک‌دیده‌شده است تا واحدهای تولیدی در یک مکان بتوانند بر کیفیت خود بی افزایند.

محمودی ارتقای دانش نساجی در بین فعالان این صنعت را یکی دیگر از چالش‌ها ذکر که در سند یزد نوین برای حل این مشکل شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی افراد  در دستور کار قرار گرفته است و تصریح کرد: ایجاد دهکده نساجی، ایجاد موزه نساجی، و مرمت و احیا هنرستان شهید ابراهیمی و ایجاد یک هنرستان جوار صنعت، راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی نساجی را از برنامه‌های حوزه نساجی ذکر کرد.

محمودی در ادامه حوزه پوشاک را یکی دیگر از محورهای سند یزد نوین ذکر و تصریح کرد: بر اساس دغدغه امام‌جمعه استان و همچنین استاندار و دیگر دغدغه‌مندان این حوزه در زمینه پوشاک نیز سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا بخش پایین‌دست صنعت نساجی در حوزه‌هایی مثل دوخت بتوانند در این عرصه نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند.

مدیرکل اشتغال و سرمایه‌گذاری استان حفظ و تقویت واحدهای پوشاک استان در زمینه دوخت را از دیگر برنامه‌های سند یزد نوین ذکر و تصریح کرد: ارتقای سطح دانش در حوزه دوخت و پوشاک و ایجاد یک واحد ارتباط با صنعت، راه‌اندازی انجمن دوخت و پوشاک یزد و اهتمام به حوزه مد و پوشاک اسلامی از دیگر برنامه‌های این بخش است.

 انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از