حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش یزد:

هنرستان جوار کارخانه‌ای یزد به ۷ مورد می‌رسد

هنرستان جوار کارخانه‌ای یزد به ۷ مورد می‌رسد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: چهار هنرستان جوار کارخانه‌ای دیگر در سال تحصیلی جدید راه‌اندازی می‎شود.

به گزارش یزدرسا؛ علیرضا کمالیان در جمع اصحاب رسانه توسعه متوازن را رسالت اصلی آموزش‌وپرورش عنوان کرد و گفت: استان یزد در زمینه توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش و همچنین دایر کردن هنرستان‌های جوار کارخانه‌ای پیشرو بوده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد ترویج تحصیل در هنرستان را راهکاری مؤثر در کاهش بیکاری عنوان کرد و افزود: در پایان دوره متوسطه اول گام‌های اساسی را برای رفع این معضل برداشته و در مقوله هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به شاخه‌ها و رشته‌های متعدد هدایت می‌شوند.

وی ادامه داد: ۴۷ درصد دانش‌آموزان به تحصیل در رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش هدایت شده‌اند و در این زمینه استان یزد رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

کمالیان اجرای طرح‌های کارا و مدرسه من را از جمله طرح‌های مؤثر در توسعه متوازن عنوان کرد و گفت: بیکاری از چالش‌های بزرگ کشور است که مؤثرترین مسیر برای رفع آن مهارت‌آموزی و کارآفرینی است؛ توسعه هنرستان‌ها در این زمینه راهگشا است اما چون این توسعه نیازمند نیروی انسانی، فضا و تجهیزات است به‌کندی پیش می‌رود.

وی گفت: در نظر داریم ضریب جذب دانش‌آموزان در هنرستان‌های استان یزد را به ۵۰ درصد برسانیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد با بیان اینکه هنرستان ترازی در سال ۷۶ به‌عنوان اولین هنرستان جوار کارخانه‌ای یزد افتتاح شده است، تصریح کرد: در سال گذشته دو هنرستان جوار کارخانه‌ای افتتاح و امسال چهار هنرستان جوار کارخانه‌ای افتتاح می‌شود.

کمالیان از ایجاد رشته بهیاری در هنرستان‌های مختلف استان خبر داد و افزود: این رشته در شهرستان‌های ابرکوه، تفت میبد و اردکان به رشته‌های هنرستانی اضافه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با آمار دانش‌آموزان مقطع متوسطه عنوان کرد: به دلیل مهاجرت‌پذیری یزد نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی در مورد آمار دانش‌آموزان دوره متوسطه در سال تحصیلی جدید داشت ولی بر اساس آمارهای سال تحصیلی گذشته، استان یزد در دوره اول متوسطه دارای ۶۲ هزار و ۲۷۶ دانش‌آموز است که در ۳۵۲ مدرسه تحصیل کردند.

کمالیان ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم استان در سال تحصیلی گذشته در بخش نظری نیز ۲۶ هزار و ۱۶۳ دانش‌آموز در قالب ۱۸۰ مدرسه و در بخش هنرستان نیز ۲۰ هزار و ۵۸۴ دانش‌آموز در قالب ۱۳۳ هنرستان بوده است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از