حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

ورزش نباید جنبه سیاسی پیدا کند

ورزش نباید جنبه سیاسی پیدا کند

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: نباید موضوع ورزش جنبه سیاسی پیدا کند و عده‌ای نیز نخواسته باشند به اسم ورزش با ارزش‌های اسلامی تقابل پیدا کنند.

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به جریانات غزه و حماسه طوفان الاقصی توسط مبارزان فلسطینی گفت: رویکرد اقدامات مقاومت برای اولین بار از دفاعی به تهاجمی تبدیل شده است و این جای تقدیر و تشکر از جبهه مقاومت را دارد که از اقدامات آن‌ها از محدود خارج و به گستردگی رسیده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: عملیات طوفان الاقصی مختصات جنگ ترکیبی را داشت؛ غافلگیرانه، سریع و همه جانبه بود؛ از طریق زمینی، دریایی، هوایی، چریکی، کلاسیک، سایبری، تبلیغاتی، رسانه‌ای، اطلاعاتی و امنیتی جبهه مقاومت توانست شکست غیر قابل ترمیمی را به تعبیر رهبر معظم انقلاب بر اسرائیل عارض کند. 

وی افزود: طوفان‌الاقصی هم از بعد اطلاعاتی هیمنه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت، هم از بعد غرور نظامی و ابهت پوشالی آن‌ها را در هم شکست. 

مدرسی تصریح کرد: همانطور که رهبری اشاره فرمودند، کشورهای مختلف باید توجه داشته باشند که به طناب پوسیده این رژیم جعلی خود را آویزان و مرتبط نکنند.

وی اضافه کرد: جریان فلسطین و حمایت از فلسطینی‌ها تنها به بعد از انقلاب مرتبط نمی‌شود بلکه قبل از انقلاب نیز این جریان وجود داشته است. شواهدی قابل توجه است از جمله دفتری که فداییان اسلام در قم برای دفاع از فلسطین تاسیس کردند و به ثبت نام هزاران نفر برای حضور و دفاع از فلسطین منجر شد و عدم اجازه حکومت طاغوتی برای امتداد این فعالیت را به همراه داشت.

مدرسی تأکید کرد: ما امروز نسبت به مسئله فلسطین وظایفی داریم، از جمله وظایف همه جانبه، حمایت مالی و معنوی است چرا که خاک فلسطین اشغال شده و مردم آن مظلوم هستند و دعا و درخواست از خداوند نیز باید داشته باشیم و در حد توان آن‌ها را یاری کنیم. 

وی‌ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۶ مهرماه روز تربیت بدنی گفت: رویکرد دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این عرصه است که باید با سرعت بیشتری انجام شود و در استان یزد بیش ۶۸ پروژه نیمه تمام ورزشی از جمله در بخش مرکزی و اکرم آباد وجود دارد که امید است نسبت به تکمیل این پروژه‌ها اهتمام جدی صورت گیرد. 

مدرسی افزود: توسعه و تقویت ورزش بانوان در استان یزد توجه جدی لازم دارد و با توجه به خانه‌های کوچکی که در حال حاضر وجود دارد و سیستم‌های غذایی که به آن روی آورده شده ضرورت دارد جایگاه‌های اختصاصی و امکانات مناسب برای ورزش بانوان در نظر گرفته شود، تعداد استخرهای بانوان افزایش یابد و ورزش‌های همگانی با ضوابط شرعی در اولویت توجه باشد.

امام جمعه بخش مرکزی ادامه داد: نباید موضوع ورزش جنبه سیاسی پیدا کند و عده‌ای نیز نخواسته باشند به اسم ورزش با ارزش‌های اسلامی تقابل پیدا کنند و باید هم افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای توسعه ورزش مورد توجه قرار گیرد و زمینه‌های آن فراهم و تقویت شود.

وی‌با تاکید بر توجه به ورزش قهرمانی گفت: باید استعدادیابی برای ورزش قهرمانی در مدارس و دانشگاه‌ها صورت پذیرد و استعدادهای شاخص معرفی و برای رشد در عرصه‌های مختلف حمایت شوند، هر ورزشکاری که روی سکوی منطقه‌ای و جهانی قرار گیرد، گویا همه ملت ایران روی سکوی قهرمانی رفته اند. 

مدرسی افزود: ورزش‌های بومی و محلی نیز به دلیل ارزش‌های نهفته فرهنگی و اجتماعی نیازمند حمایت و توسعه هستند.

وی گفت: استاندار یزد هشداری به مدیران در رابطه با جدی بودن در کار دادند مبنی بر اینکه اگر جدی نیستند و توان و انگیزه‌ای ندارند به هر حال منتظر تغییر و تعویض باشند، ما هم از مدیران پر کار و پر تلاش و هم از عزیزان دست اندکار تلاش می‌کنیم که یکی از نمونه‌های خدمت و تلاش این است که جواب و پاسخ مناسبی به مردم داده شود و مردمی که وارد اداره‌ای می‌شوند راضی و اشباع شده از آنجا خارج شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از