حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
نماینده مردم یزد در مجلس مطرح کرد:

پساب یزد عامل اصلی تولید پشه در شاهدیه

پساب یزد عامل اصلی تولید پشه در شاهدیه

نماینده مردم یزد، اشکذر ، ندوشن و زارچ گفت: پساب یزد و همچنین شهرک‌های صنعتی زارچ و اشکذر عامل تولید پشه در شاهدیه هستند.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده مردم یزد، اشکذر، ندوشن و زارچ در مجلس شورای اسلامی، محمدصالح جوکار گفت: پساب یزد به‌عنوان محل تولید پشه و همچنین آب‌های سطحی شهرک‌های صنعتی زارچ و اشکذر به‌عنوان عامل اصلی تولید پشه و ایجاد آزار و اذیت برای مردم شاهدیه به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به نقش گلخانه‌ها، دامداری‌ها و قنوات متروکه در افزایش پشه اظهار کرد: علاوه بر بحث سم‌پاشی که باید با جدیت دنبال شود، پساب تخصیص‌یافته نیز باید انتقال یابد و پساب شهرک‌های صنعتی زارچ و اشکذر نیز در کوچه و خیابان‌ها رها نشود.

نماینده مردم در مجلس افزود: سنگ‌آهن بافق بر اساس مزایده صورت گرفته باید شبکه فاضلاب شهر یزد را اجرا کند و بر این اساس سهمیه‌ای ندارد و سهمیه در اختیار فضای سبز، منابع طبیعی و معدن سرب و روی مهدی‌آباد است که سهمیه خود را برداشت نمی‌کنند.

جوکار با تأکید بر اینکه در صورت عدم برداشت، سهمیه پساب آن‌ها لغو می‌شود، تصریح کرد: همچنین به تصفیه‌خانه‌ای نیاز داریم تا مازاد این سهمیه به داخل زمین تزریق شود که این مسئله از سوی موسسه کوثر و با همکاری شرکت آب منطقه‌ای انجام می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از