حالت تاریک
سه‌شنبه, 25 اردیبهشت 1403
امام جمعه شهرستان زارچ مطرح کرد:

پیشرفت کشور نیازمند روحیه جهادی دفاع‌مقدس

پیشرفت کشور نیازمند روحیه جهادی دفاع‌مقدس

امام جمعه شهرستان زارچ گفت: چنانچه روحیه جهادی رزمندگان دفاع مقدس در جامعه امروز ما باشد به پیشرفت‌های بزرگ و چشمگیرتری در عرصه‌های مختلف دست پیدا می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سیدمحمود طباطبایی در گفتگو با یزدرسا، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش از تاریخ انقلاب اسلامی و نماد همیشگی حماسه پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است.

امام جمعه شهرستان زارچ ادامه داد: دفاع مقدس یک رویداد ماندگار و جاویدان است که با وجود خسارت‌های زیادی که در آن دوران به کشور وارد شد، درس‌های بسیار بزرگی هم برای ملت ایران و ملت‌های آزادی خواه جهان به همراه داشت، تجربه‌های گرانبهای دفاع جانانه ایران در هشت سال دفاع مقدس می‌تواند راهگشای سختی و مشکلات ما در همه دوران‌ها باشد.

 وی یکی از دستاوردهای دفاع مقدس را بحث ایستادگی در مقابل استکبار دانست و افزود: استکبار نمی‌خواهد ملت‌های جهان از نظر علمی، نظامی، اقتصادی و... پیشرفت باشند و دوست دارند  ملت‌ها دنباله رو استکبارهای جهانی باشند اما دفاع مقدس این درس بزرگ را به ما داد که یک ملت می‌تواند با امید به خداوند و توجه به داشته‌ها و توانایی‌های خود، افتخارات بزرگی را کسب کند.

طباطبایی رشد معنویت و اخلاق در بین رزمندگان و ملت ایران را یکی از دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس خواند و ادامه داد: هر کسی که در این دفاع جانانه روزها، ماه‌ها و سال‌ها شرکت کرده باشد اذعان دارد که شاهد بسیاری از محسنات اخلاقی در بین رزمندگان بوده است که این معنویت‌ها، شب زنده‌داری‌ها و توکل و توسل به خداوند و ائمه اطهار(ع) درس‌های بزرگی است که نیاز امروز جامعه ماست.

 وی خودباوری را یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ هشت سال دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: خودباوری اهرم بسیار سازنده‌ای است که ملت را به پیشرفت و قله‌های ترقی می‌رساند، ملتی که توانایی‌های خود را باور نداشته ‌باشد نمی‌تواند در هیچ زمینه‌ای به خودکفایی برسد، پیشرفت‌های بزرگ ملت ما در عرصه‌های هسته‌ای، نظامی، دفاعی، علم و فناوری و... نتیجه داشتن روحیه خودباوری جوانان ما در هشت سال دفاع مقدس است و آن روحیه است که ملت ما را به این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها رسانده است.

 امام جمعه شهرستان زارچ عنوان کرد: انقلاب ما در جامعه جهانی به خصوص در منطقه تحول بزرگی ایجاد کرد و همیشه قدرت‌های بزرگ در صدد شکست این حرکت عظیم بودند، ما چنانچه دشمن و ترفندهای دشمن را بشناسیم و از تجربیات رزمنده جوان دیروز استفاده کنیم و این تجربیات، توانایی‌های ملت و واقعیت‌های جامعه به نسل امروز منتقل شود می‌توانیم به خوبی در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و از دستاوردهای دفاع مقدس پاسداری کنیم.

وی ادامه داد: احیای هویت ملی یکی دیگر از مواردی است که ما را به حفظ دستاوردهای دفاع مقدس کمک خواهد کرد، کاری که رزمندگان، ایثارگران و جانبازان این مرز و بوم انجام دادند احیای هویت ملی در برابر هجمه‌های بزرگ بزرگ دشمن بود که اگر به این امر پرداخته شود و بزرگان به آن اهتمام داشته باشند نسل امروز نیز به آن تداوم می‌بخشد و این دستاورد را حفظ خواهد کرد.

 وی با اشاره به تفاوت جنگ دیروز و امروز گفت: دشمن در جنگ سخت هشت ساله با وسیله‌های نظامی به مقابله با ملت ایران پرداخت و نتوانست اراده پولادین ملت ایران را از بین ببرد اما جنگ ‌امروز، جنگ روایت‎ها، ترکیبی، هیبریدی و فرهنگی است که پیچیدگی‌های بسیار زیادی هم از نظر سخت افزاری و هم نرم افزاری دارد.

 طباطبایی با اشاره به جهاد تبیین به عنوان امر مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد: جوانان و نوجوانان ما باید آمادگی لازم برای رفتن به این میدان جنگ ترکیبی و هیبریدی را داشته باشند  و مدارس، دانشگاه‌ها و جمع‌های مختلف باید جهاد تبیین که نیاز مقابله در جنگ امروز است را مورد توجه قرار دهند تا نسل امروز ما نسبت به این جنگ، ترفندها و توطئه‌های  دشمن شناخت پیدا کند.

 وی تصریح کرد: مشاهده کردیم که جوان رزمنده هشت سال دفاع مقدس با روحیه جهادی و با کمترین امکانات بزرگترین کارها را انجام ‌دادند و از این ملت، آب و خاک دفاع کردند و چنانچه روحیه جهادی نیز در جامعه امروز ما باشد به پیشرفت‌های بزرگ و چشمگیرتری در عرصه‌های مختلف که نیاز جامعه است دست پیدا می‌کنیم.

 امام جمعه زارچ عنوان کرد: ایران به خاطر جنگ تحمیلی و‌ حکومت انسان‌های نالایق در سده‌‌های گذشته دچار عقب افتادگی زیادی شد که اکنون ملت ایران با روحیه جهادی می‌تواند سازندگی‌های بزرگ را رقم زند، همانگونه که در عرصه دوران سخت کرونا با همان روحیه رزمندگی و جهادی توانستیم بر آن دوران سخت غلبه کنیم.

 وی افزود: ما برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و همانطور که رهبری فرموده‌اند برای قوی‌شدن، احتیاج داریم که در عرصه‌های مختلف از امنیت، درمان، علم و فناوری، دفاعی، هسته‌ای و...  پیشرفت‌های بزرگی داشته باشیم و با روحیه رزمندگی و جهادی، شناخت دشمن و توکل به خدا می‌توان به این امر بسیار بزرگ رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از