حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
با حضور معاون وزیر صمت صورت گرفت؛

کلنگ‌زنی اولین نیروگاه خورشیدی ۱۰۰مگاواتی در یزد

کلنگ‌زنی اولین نیروگاه خورشیدی ۱۰۰مگاواتی در یزد

نیروگاه خورشیدی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یزد با ظرفیت 100 مگاواتی با حضور معاون وزیر صمت راه اندازی شد.

به گزارش یزدرسا، نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۰۰ مگاواتی در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یزد صبح امروز با حضور محمدرضا موثقی‌نیا معاون وزیر صمت و رییس هیأت عامل ایمیدور، استاندار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت یزد و دیگر مسئولان استانی در منطقه خضرآباد شهرستان اشکذر استان یزد راه‌ااندازی شد.

با احداث این نیروگاه خورشیدی توسط شرکت چادرملو، علاوه بر افزایش پایداری شبکه به خصوص در پیک سال‌های آتی، به طور سالانه بیش از ۱۹۰ میلیون کیلووات ساعت برق پاک به شبکه برق سراسری تزریق خواهد کرد و در نتیجه تحقق این مهم، بیش از ۵۵ میلیون متر مکعب در سال در مصرف سوخت‌های فسیلی کشور صرفه جویی خواهد شد. علاوه بر این به میزان بیش از ۴۵ هزار متر مکعب آب نیز صرفه جویی خواهد شد.

عملکرد این نیروگاه در سال‌های آتی به جلوگیری از تولید گازهای گلخانه‌ای به میزان ۱۱۵ هزار تن در سال خواهد انجامید که این مهم علاوه بر اثر بالقوه در کاهش سطح آلایندگی، امکان ایجاد زیرساخت‌های مناسب و اخذ مجوزهای لازم به منظور تولید و صادرات فولاد سبز را در مجموعه چادرملو فراهم می‌کند.

میزان سرمایه‌گذاری این طرح در حدود ۶۰ میلیون یورو و دوره اجرای آن ۲۴ ماه است و برای ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی خواهد کرد.

گفتنی است بخش بزرگی از تجهیزات نیروگاه از تولیدات ساخت داخل تامین می‌شود و این نیروگاه در حال حاضر بزرگترین نیروگاه خورشیدی در استان یزد خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از