حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
امام جمعه شهر تفت مطرح کرد:

گام‌های بلند نظام اسلامی در رسیدن به اهداف

گام‌های بلند نظام اسلامی در رسیدن به اهداف

امام جمعه شهر تفت گفت: نظام جمهوری اسلامی در طول 45 سال عمر بابرکت خود گام‌های بلندی را برداشت، البته تا رسیدن به قله اصلی فاصله داریم که باید تلاش همه دست‌اندرکاران این نظام و انقلاب تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌محمد گلوردی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا»، ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی در طول 45 سال عمر بابرکت خود گام‌های بلندی را برداشت، البته تا رسیدن به قله اصلی مقداری فاصله داریم که ملت، دولت و همه دست‌اندرکاران این نظام و انقلاب باید دست به دست هم دهند تا اهداف بلند امام خمینی(ره) و رهبری عظیم‌الشأن برای نظام اسلامی دارند محقق شود.

وی ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کشور ما در حوزه‌های مختلف در حد صفر بود برای نمونه در حوزه درمان و پزشکی به قدری مشکل داشتیم که باید پزشکانی را از بنگلادش، هند و پاکستان آن هم در حد پزشکان عمومی به کشورمان می‌آوردیم و بسیاری از بیماران و کودکان به دلیل نبود پزشک تخصص و وضعیت نامناسب بهداشت و درمان از دنیا می‌رفتند.

امام جمعه شهر تفت اضافه کرد: اکنون کشور ما در حوزه درمان به پیشرفتی رسیده است که حتی بیمارانی از کشورهای خارجی برای درمان به پزشکان ما مراجعه می‌کنند و جراحی‌های بسیار سختی توسط پزشکان و جراحان ما در کشور انجام می‌شود.

وی گفت: ما در کشور در زمینه تولید دارو تا حد زیادی به خودکفایی رسیدیم البته تا حدی به واردات داروهای خارجی نیز نیازمندیم که باید تلاش کنیم در این زمینه نیز به طور کامل خودکفا شویم.

گلوردی عنوان کرد: در دوره پهلوی آمریکا، غرب و اربابان شاه تمام تلاششان این بود که ایرانی هیچ پیشرفتی نداشته باشد و هیچ ارزشی برای ملت ایران قائل نبودند اما اکنون به جایی رسیده‌ایم و عزت نفسی داریم که سه ماهواره به فضا می‌فرستیم که دولت‌های اروپایی را خشمگین می‌کند و علیه این اقدام بیانیه صادر می‌کنند.

امام جمعه تفت گفت: شخص شاه ملعون دست‌نشانده آمریکا و ایادی آن بود و به طور کلی نه تنها رئیس جمهور آمریکا به شاه دستور می‌داد بلکه سفیر آمریکا و انگلیس در تهران تصمیماتی می‌گرفت و شاه باید این تصمیمات را در کشور اجرایی می‌کرد اما اکنون کار آمریکا به جایی رسیده است که پیغام می‌دهد که ایران وساطت کند تا به کشتی‌هایش در دریای سرخ برخورد نشود و جواب ما هم این هست که تصمیم‌گیرنده در این زمینه ما نیستیم و راه نجات آمریکا این است که جلوی جنایت در غزه را بگیرد.

وی تصریح کرد: ما در عرصه‌های مختلف پیشرفت و عزت پیدا کردیم البته دچار مشکلاتی در زمینه اقتصادی هستیم که البته بخشی از آن به مسائل اقتصاد جهانی برمی‌گردد و مسئولان ما همانگونه که اکنون نیز در تلاشند باید تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرند تا مشکلات معیشتی و اقتصادی ملت ما به بهترین نحو حل شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از