حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
تلاش برای رفاه دانش‌آموزان؛

گام مؤثر شهرداری یزد برای دانش‌آموزان

گام مؤثر شهرداری یزد برای دانش‌آموزان

توزیع کارت شهروندی و شارژ کارت رایگان بلیط اتوبوس شهری از جمله اقدامات مؤثر شهرداری یزد برای یاری دانش‌آموزان به‌منظور ایاب و ذهاب بوده است.

به گزارش خبرنگار «یزدرسا»، صرفه‌جویی در هزینه، کاهش ترافیک، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های هوا از جمله مزایای استفاده از اتوبوس شهری است.

تابستان امسال خبر توزیع کارت رایگان شهروندی از جمله خبرهای مسرت بخشی بود که منتشر شد؛ چراکه از سویی کمک به تحقق مزایای استفاده از اتوبوس شهری و از طرفی کمک به دانش‌آموزان کم‌برخوردار و همچنین دانش‌آموزانی بود که از اتوبوس شهری استفاده می‌کننداما این طرح به کجا رسید و آیا در حال حاضر نیز اجرا می‌شود؟

 

گام مؤثر شهرداری یزد برای دانش‌آموزان

سیفی، رئیس شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح در ابتدا دانش‌آموزان مدارس کمتر برخوردار یزد بود؛ اما در حال حاضر هر دانش‌آموز در هر مدرسه‌ای که درخواست داشته است، مشمول طرح شده و از خدمات آن بهره می‌برد.

 

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر اجرا می‌شود و تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت، گفت: تلاش شد تا با اجرای این طرح گام مؤثری در راستای استقبال بیشتر شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی برداشته شود تا بلکه بتوان از مشکلاتی چون آلودگی هوا، صرفه‌جویی در زمان، کاهش ترافیک و ... کاست.

 

 

گام مؤثر شهرداری یزد برای دانش‌آموزان

محسن گلستانی‌فر، مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا» اظهار کرد: صدور و توزیع کارت رایگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی یزد برای دانش‌آموزان یکی از طرح‌های مؤثری بود که از ابتدای امسال اجرا شد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین آموزش‌وپرورش استان یزد و شهرداری بسته شد، اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد: اهدا کارت‌های رایگان شهروندی ویژه دانش‌آموزان در مدارس شهر یزد از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ آغازشده و در حال اجرا است.

 

 گلستانی‌فر بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مدارس و آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان هدف در این طرح را به سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد معرفی و این سازمان برای آن‌ها کارت شهروندی رایگان صادر کرد.

 

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان یزد گفت: اولویت توزیع کارت شهروندی دانش‌آموزی با مدارسی است که بیشترین استفاده را از ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس شهری دارند که بیشتر شامل مدارسی است که در حاشیه معابر اصلی هستند تا دانش‌آموزانی از این کارت برخوردار شوند که برای تردد حتماً از اتوبوس استفاده می‌کنند.

 

گلستانی‌فر با اشاره بر مزایای استفاده هرچه بیشتر مردم و به‌ویژه دانش‌آموزان از وسایل حمل‌ونقل عمومی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی و آموزش، در سال آینده دانش‌آموزان بیشتری را به‌سوی استفاده از اتوبوس شهری سوق دهیم.

گام مؤثر شهرداری یزد برای دانش‌آموزان

مهدی فعالی، رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد در گفتگو با خبرنگار «یزدرسا» در رابطه با جزییات طرح اعطای رایگان کارت شهروندی به دانش‌آموزان اظهار کرد: تاکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ کارت رایگان شهروندی در بین دانش آموزان یزد برای ترویج استفاده از حمل‌ونقل همگانی توزیع شده است.

 

وی رایگان بودن شارژ این کارت‌ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: کارت‌های دانش‌آموزی تا پایان سال‌جاری در تمام پایانه‌ها و مدارس به‌صورت رایگان شارژ می‌شوند.

 

فعالی عنوان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند کارت دانش‌آموزی خود را هر ۱۵ روز یک‌بار به مبلغ ۵۰ هزار تومان یعنی ماهانه ۱۰۰ هزار تومان در محل پایانه‌ها شارژ کنند.

 

وی در رابطه با میزان هزینه صرف شده برای این طرح اضافه کرد: شهرداری از ردیف‌های مالی دیگر برای تأمین بودجه این طرح استفاده می‌کند؛ تاکنون بیش از پنج میلیارد ریال در این راستا هزینه شده است.

 

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد در رابطه با فراهم‌سازی شرایط به‌منظور پوشش بیشتر دانش‌آموزان عنوان کرد: هر دانش‌آموزی که تاکنون برای استفاده رایگان از کارت شهروندی درخواست داشته است را پاسخ داده و سرویس را برای وی برقرار کرده‌ایم.

 

فعالی گفت: این درخواست‌ها و نامه‌ها از ابتدای طرح تاکنون از طرف مدارس و آموزش‌وپرورش بوده است.

 

وی عنوان کرد: تلاش می‌کنیم تا دانش آموزان بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهیم؛ اما بیشتر دانش آموزان از خانواده‌های کم‌بضاعت و مناطق کمتر برخوردار صورت می‌گیرد و تا الآن هم پوشش خیلی خوبی صورت گرفته است.

 

 رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: علاوه بر پنج هزار کارت شهروندی که صادر شده است، حدود یک‌هزار و ۵۰۰ کارت را که خود دانش‌آموزان داشتند نیز به‌طور رایگان شارژ کرده‌ایم.

 

فعالی عنوان کرد: در حال حاضر به‌طور مرتب، شارژ کارت شهروندی دانش‌آموزان به‌صورت رایگان انجام می‌شود و حتی در برخی مدارس که تعداد بالایی از مشمولان طرح را در خود جای داده‌اند، اپراتور و دستگاه شارژ در مدارس حضور پیدا کرده و در محل اقدام به شارژ می‌کنند.

 

وی با تأکید بر ضرورت اینکه دانش‌آموزان به سمت و سویی بروند که بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، ابراز امیدواری کرد: برای سال آینده مدارس برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند و دانش‌آموزان را به استفاده از حمل‌ونقل عمومی تشویق کنند.

 

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد تصریح کرد: با اطلاع‌رسانی کامل به دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌توان گامی در راستای کاهش ترافیک شهری برداشت.

 

وی یادآور شد: استفاده از نرم‌افزار «اتومن» که از سوی شهرداری یزد تهیه شده است، شرایط را برای استفاده از اتوبوس شهری راحت‌تر می‌کند.

 

 

فعالی درخصوص نحوه دریافت کارت رایگان دانش‌آموزان گفت: مدارس متقاضی دریافت کارت رایگان، با شماره تلفن ۳۳۱۳۶۰۰۷ روابط عمومی سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری یزد تماس حاصل کنند.

 

گام مؤثر شهرداری یزد برای دانش‌آموزان

با فراگیر شدن طرح استفاده رایگان دانش‌آموزان از اتوبوس شهری، بسیاری از افرادی که قبلاً از خودروهای شخصی یا روش‌های دیگری برای رفتن به مدرسه استفاده می‌کردند، از اتوبوس استفاده می‌کنند. این می‌تواند منجر به افزایش میزان استفاده از خطوط اتوبوس و کاهش ترافیک و از کاهش آلودگی هوا در شهر، افزایش تحرک اجتماعی، سهولت دسترسی، توسعه پایدار و ... شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از