حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
مدیر اجرایی طرح گروه همخوانی قرآن کریم یزد:

گروه همخوانی نوجوانان قرآنی در یزد تشکیل می‌شود

گروه همخوانی نوجوانان قرآنی در یزد تشکیل می‌شود

مدیر اجرایی طرح گروه همخوانی قرآن کریم یزد  گفت: گروه بزرگ همخوانی «ذوالفقار» متشکل از دانش‌آموزان مستعد و توانمند در حوزه قرائت قرآن کریم در استان یزد تشکیل می‌شود.

محمدرضا حسینی بغداد آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» اظهارکرد: طرح گروه بزرگ همخوانی قرآنی استان یزد با عنوان «ذوالفقار» با هدف ترویج معارف والای دینی و قرآنی و جذب اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان به سمت کلام الهی و با عنایت به ظرفیت حرفه‌ای در بین اعضای مجمع قاریان و حافظان استان یزد و فعالیت چشمگیر گروه‌های تواشیح و مدیحه‌سرایی در دستور کار قرار گرفت.

 مدیر اجرایی طرح گروه بزرگ همخوانی قرآن کریم استان یزد با اشاره به اینکه در این طرح از دانش‌آموزان مستعد و توانمند برای تشکیل گروه همخوانی قرآن استان یزد در قالب گروه‌های مختلف استفاده خواهیم کرد، رونق‌بخشی به جلسات قرآنی استان، شناساندن، معرفی و تقویت جلسات اساتید پیشکسوت قرآن، جذب قرآن‌آموزان به‌ویژه نسل جوان و جوانان محلات به جلسات قرآنی، استفاده از ابزار هنر در ترویج آموزه‌های قرآنی و فرهنگ دینی، تشکیل شبکه فعال استانی قرآنیان و ایجاد همگرایی و تقویت بنیه قرآنی و انس و الفت بین شهرستان‌های استان را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

 وی بیان کرد: دانش‌آموزان برای حضور در گروه باید در مصاحبه و آزمون ورودی شرکت کنند. در این مصاحبه میزان آشنایی و پتانسیل قرآن‌آموز در حوزه قرائت بررسی خواهد شد. همچنین هر قرآن‌آموز باید در آزمون اجرا توسط دو استاد تأیید شود.

مدیر اجرایی طرح گروه بزرگ همخوانی قرآن کریم استان یزد با اشاره به اینکه مرکز استان یزد به‌عنوان نقطه ثقل گروه است، گفت: از هر شهرستان و در هر پایه تحصیلی حداکثر سه نفر می‌توانند حضور داشته باشند. ضمناً هر شهرستان دارای یک استاد معین خواهد بود.

 حسینی بغداد آبادی با اشاره به اینکه این طرح توسط مؤسسه قاریان و حافظان استان یزد با همکاری اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان یزد برگزار می‌شود، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ قرآن و جذب نوجوانان و جوانان به معارف والای قرآنی گام برداریم.

 یادآور می‌شود، گروه همخوانی ذوالفقار متشکل از دانش‌آموزان مستعد و توانمند در حوزه قرائت قرآن کریم در استان تشکیل خواهد شد و اساتید و علاقه‌مندان به مشارکت در این طرح می‌توانند اطلاعات خود را به آیدی @mrhoseyni در پیام‌رسان ایتا یا شماره همراه ۹۱۳۳۵۲۰۲۷۷ ارسال کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از