حالت تاریک
شنبه, 29 اردیبهشت 1403
چراغ راه؛

گول این دنیا را نخوردید

گول این دنیا را نخوردید

شهید جلیل مدیری ۲ اردیبهشت ۱۳۴۳ در شهرستان یزد به دنیا آمد و سرانجام ۱۱ شهریور ۱۳۶۳ در جاده کوشک نصرت اهواز بر اثر اصابت ترکش خمپاره به دست و سینه به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، شهید جلیل مدیری ۲ اردیبهشت ۱۳۴۳ در شهرستان یزد به دنیا آمد و تا چهارم متوسطه در رشته راه و ساختمان تحصیل کرد. وی راننده لودر بود. با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان پاسدار راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام ۱۱ شهریور ۱۳۶۳ در جاده کوشک نصرت اهواز بر اثر اصابت ترکش خمپاره به دست و سینه به شهادت رسید. پیکرش در گلزار شهدای خلد برین یزد به خاک سپرده شد.

 

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است:

 

هر كسى وظيفه‌اى دارد و وظيفه ما در اين موقعيت جنگيدن و راندن دشمنان به بيرون و پاک‌کردن مرز خودمان از دست اجانب و بيگانگان است و من به شما آدم‌هایی كه این‌قدر جان خود را دوست مى‌داريد مى‌گويم كه این‌قدر به خودتان ننازيد و این‌قدر به ماديات دنيا بند نباشيد. دنيايى كه به شما اصلاً تعلق ندارد و درحقيقت صاحب اصلى خداست. اين امانت چند روزى دست ماست بله اين امانتى است كه همين چند سال‌ها دست شماست و شما بايد اين امانت را خوب نگهداريد و طورى از آن استفاده نكنيد كه در آن دنيا عذاب ببينيد. اسراف نكنيد، كارهاى حرام نكنيد و خلاصه همکار كه بر ضد گفته‌هاى قرآن است انجام ندهيد.

 

هميشه خدا را به ياد داشته باشيد چون اوست كه همه كارها را درست مى‌كند و گر نه از دست بنده او هيچ كارى ساخته نيست و من در اينجا به شما مى‌گويم كه شما هر چه كرديد و امام امت. مبادا او را تنها بگذاريد هر چه شما كرديد و امام بزرگوارمان چون ما مرده بوديم و او زنده‌مان كرد. به‌هرحال اى بعضى از انسان‌ها، گول زرق‌وبرق دنيا را نخوريد چون عاقبت همه ما زير خروارها خاک است خاكى كه پست‌ترين چيز روى زمين است و تنها چيزى كه از انسان بر روی زمين مى‌ماند يكى كارهاى خوب انسان و خوبی‌های اوست كه او را جاويد نگه مى‌دارد و سعى كنيد از آن افرادى باشيد كه در دل همه هميشه جاى دارند.

 

انتهای خبر/

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از