حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

یادواره شهدای طلبه در بهاباد برگزار شد

یادواره شهدای طلبه در بهاباد برگزار شد

مراسم یادواره شهدای طلبه و دانشجوی شهرستان بهاباد یزد و چهارمین سالگرد دانشجوی سانحه هواپیمای اوکراین دانشجوی شهید امیرحسین قربانی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» حجت‌الاسلام دشتی در این مراسم با محکوم‌کردن حادثه تروریستی کرمان توسط ایادی استکبار و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم و شهدای طلبه دانشجوی شهید شهرستان اظهارداشتن: احترام و ارج‌نهادن به مقام شهدا و عزت ما به‌واسطه ارتباط با شهدای گران‌قدر دفاع مقدس به دلیل هنرمندی آنان است. یکی از عظمت شهدای گران‌قدر حرکت شهدا در مسیر سرخ شهادت و کسب رضایت خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه این شهدا هستند که جاویدان هستند گفت: شهدای پرافتخار انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نماد واقعی و بی‌نظیر تاریخ به شمار می‌روند که در اعتلای فرهنگ اسلامی ایران به مقام شهادت نائل آمدند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه  دشمنان با ابزارهای مختلفی به مکتب شهدا هجمه وارد می‌کند که باید با تمام توان با آن‌‌ها مقابله کنیم خاطرنشان ساخت: شهدا در مسیر ولایت با احدی مماشات نکردند و شهدا در مسیر ولایت ثابت‌قدم بودند؛ زیرا شهدا مکتبشان استقامت بود این شهدا لحظه‌ای میدان را خالی نکردند.

وی شهدای روحانی را نمونه کامل افراد انقلابی عنوان کرد و گفت: شهدای روحانی کارنامه‌ای درخشان دارند؛ زیرا در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل علاوه بر اقدامات رزمی و تبلیغی به تبیین حقانیت دفاع مقدس و بصیرت‌افزایی و شکل‌دادن معنویت در جبهه می‌پرداختند.

دشتی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی و روشنگری و تقویت معنویت در جبهه‌ها را مرهون نقش بسزای روحانیت عنوان کرد و گفت: نقش روحانیت در مقابله با فتنه‌های مختلف در کشور بی‌بدیل است.

این مبلغ دینی با اشاره به اینکه شهدای والامقام مردانه و هوشیارانه در مقابل دشمنان در همه عرصه‌های مبارزه با تروریست‌ها، گروهک‌های  تروریستی، عوامل نفوذ و جنگ ۸ساله ایستادند و  امنیت و آرامش برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورند گفت: دانشجویان ما با افزایش توان علمی و بینش و بصیرت علیه استکبار و نظام سرمایه‌داری انسجام ایجاد کنند.

استاد حوزه و دانشگاه  ادامه داد: همه شهدا به ولایت و دفاع از ولایت تأکید دارند و امروز تکلیفی بر عهده داریم و حق نداریم در مقابل دشمن بترسیم و عقب‌نشینی کنیم؛ بلکه باید در برابر دشمن شجاعانه قد کشید و ایستاد و راه رسیدن به قله، شهدای ما هستند.

دشتی ضمن گرامی داشت چهارمین سالگرد سردار دل‌ها شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای حادثه کرمان و گرامی داشت چهارمین سالگرد شهادت دانشجوی سانحه هواپیمای اوکراین دانشجوی شهید امیرحسین قربانی  و با بیان اینکه همه وجود سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی فدای این ملت، انقلاب و کشور شد، خاطرنشان کرد: شیعیان، نظام ما را مرکز اسلام و تشییع می‌دانند و بنا به فرموده این شهید عزیز کشور ما قرارگاه امام حسین (ع) و جمهوری اسلامی حرم‌ است که اگر بماند بقیه خواهد ماند و اگر از بین برود، باقی حرم‌ها از بین خواهند رفت.

وی یادآورشدن: از نظر سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی از شئون عاقبت‌به‌خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی با رهبر معظم انقلاب این حکیم و سکان‌دار انقلاب است و در قیامت خواهید دید مهم‌ترین محور محاسبه رابطه قلبی شما با رهبری است که مورد هدف دشمن است و می‌خواهد لنگر انقلاب بریده شود.

دشتی، با بیان اینکه پذیرندگی، رزمندگی و فرماندهی به‌عنوان 3 هنر شاخص شهدا است، گفت: شهدای ما در پذیرش انقلاب و فرهنگ عاشورای حسینی یک پذیرنده واقعی بودند.

استاد حوزه و دانشگاه، افزود: شهدای گران‌قدر دفاع مقدس با یافتن عشق‌های واقعی و حقیقی به‌عنوان فرماندهان مثال‌زدنی در تاریخ هستند که در راستای برافراشتن و استحکام ستون‌های اسلام و انقلاب اسلامی ایران به مقام شهادت نائل آمدند.

دشتی در پایان با اشاره به اینکه پیام تمامی شهدا سفارش به ولایت‌مداری و داشتن بصیرت است. اظهارداشتن: امروز آنچه شهدای گران‌قدر از نسل سومی‌ها می‌خواهند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و انتقال آن به نسل آینده است.

گفتنی است؛ شهرستان بهاباد در دوران دفاع مقدس ۱۵۷ شهید تقدیم انقلاب اسلامی نموده است که از این تعداد ۷ شهید طلبه دانشجو بودند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از