حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
وزیر کار در نشست شورای اشتغال استان یزد:

یزد باید معین اشتغال کشور شود

یزد باید معین اشتغال کشور شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یزد به علت شرایط و ظرفیت‌هایی که دارد باید معین اشتغال کشور شود.

به گزارش یزدرسا، سید صولت مرتضوی در نشست شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد که با حضور اعضاء برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر جمع کثیری از انسان‌های مسلمان فلسطین در خاک خود مورد هجوم واقع شده‌اند، اظهار داشت: قصه پرغصه‌ای است که مردمی از حداقل امکانات سرزمین خودشان محروم باشند و چنین مورد هجوم واقع شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: وجدان‌های خفته عالم کجا هستند و نباید در برابر این جنایات سکوت کنند.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم اقدامات بزرگی انجام شده است تصریح کرد: اگر به شاخص‌ها و نماگرهای اقتصادی در دهه ۹۰ بنگریم مشاهده می‌کنیم که در تمام مسائل با رکود مواجه بوده‌ایم و بیت‌الغزل شاخص‌های دهه ۹۰ حکایت از رشد منفی نیم تا مثبت یک درصدی دارد.

مرتضوی با بیان اینکه در چنین شرایطی دولت سیزدهم با علم، مطالعه و برنامه سکان اقتصاد کشور را برعهده گرفت، اظهار داشت: از روز اول و در جلسات متعدد شعار شخص رئیس دولت سیزدهم اصلاح ساختار اقتصادی بوده است حتی اگر این اصلاح منجر به گرفتن فدایی شود.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه دولت آستین همت را بالا زده است تا مشکلات مردم را برطرف کند تأکید کرد: برطرف‌کردن کامل مشکلات مردم با شرایطی که درگذشته قرار داشته‌ایم، زمان برخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه ۶ تا ۸ میلیارد دلار کسری ارز ترجیحی وجود داشت، افزود: با برنامه از این مسائل عبور کردیم و به رشد اقتصادی خوبی رسیدیم و در حوزه‌های مختلف در حال پیشرفت هستیم.

مرتضوی با بیان اینکه باید حتماً به مهار تورم در کشور توجه کنیم، تصریح کرد: متأسفانه دشمن نیز به این موضوع رسیده است و از طرق مختلف سعی دارد این موضوع را در جامعه تشدید کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تأکید بر اینکه بسیاری از نماگرهای اقتصادی کشور نشان از ثبات و تثبیت وضعیت اقتصادی دارد، تصریح کرد: نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار سال گذشته کاهشی بوده است و در نقطه مقابل آن با رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی روبه‌رو بوده‌ایم و این موضوع در تمام زمینه‌ها وجود داشته است.

وی با بیان اینکه در بحث نفت نیز به رشد اقتصادی ۱۶.۵ درصد رسیده‌ایم و تا پایان سال در بحث تولید و صادرات نفت این افزایش ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: متاسفانه علیرغم این موضوع در زمینه مصرف بنزین مشکل داریم که باید در این زمینه برنامه‌هایی داشته باشیم. 

مرتضوی با تأکید بر اینکه مسئولان استان یزد هنرمندانه نظام مسائل استان را شناسایی کرده‌اند، اظهار داشت: روحیه تلاش و کوشش مردم یزد از دیرباز ستودنی بوده است.

وزیر تعاون و کار رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در استان یزد باید به سمت ایجاد مشاغلی رفت که باعث افزایش ایجاد مهاجرت نشود، گفت: استان یزد به علت شرایط و ظرفیت‌هایی که دارد باید معین اشتغال کشور شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه باید به سمت دانش‌بنیان‌ها، توریسم سلامت و دیگر طرح‌ها برویم تا بتوانیم اشتغال متناسب با شرایط استان در یزد ایجاد شود، یادآور شد: اگر یک کارگر در محل زندگی خود بتواند به شغلی مشغول شود به‌طورقطع هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از