حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
یزدرسا بررسی می‌کند؛

یک شب اقامت در یزد چند است؟

یک شب اقامت در یزد چند است؟

هزینه یک شب اقامت با دو نفر ظرفیت در هتل‌ها، اقامتگاه‌های بومگردی و سوئیت در شهرهای معروف به مثلث گردشگری ایران چند تمام می‌شود؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، مسافرت و گردشگری از دیرباز به عنوان یکی از روش‌های مؤثر برای تجدید قوا و بازسازی روحیه شناخته شده‌اند؛ در دنیای پرهیاهوی امروز، که استرس و فشارهای روزمره زندگی بیشتر از گذشته انسان را درگیر خود می‌کند، نیاز به فرار از روزمرگی و تجربه‌ای نوین بیشتر به صورت نیاز خود را نشان داده است.

استان‌های مختلف ایران، هر کدام با ویژگی‌ها و جاذبه‌های منحصر به فرد خود، می‌توانند در زمینه گردشگری و جذب مسافر سهم بسزایی داشته باشند.

 در این میان، مثلث گردشگری ایران شامل شهرهای یزد، شیراز و اصفهان به دلیل تنوع بالای جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی خود، از اهمیت ویژه‌ای در صنعت گردشگری کشور برخوردار هستند.

با توجه به اقبال گسترده مردم برای سفر به مثلث گردشگری ایران باید شرایط اولیه مانند زیرساخت‌ها، اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و ... در این شهرها در سطح خوبی قرار داشته باشند تا بتوانند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشند.

 

یک شب اقامت در یزد چند است؟

*هزینه یک شب اقامت در مثلث گردشگری ایران؛ مزنّه چند؟

 

در این گزارش به بررسی هزینه یک شب اقامت در این سه شهر گردشگری ایران پرداخته شد، تا بتوانیم برآیند بهتری از اقامت در مثلث گردشگری ایران را داشته باشیم.

 

در شهر یزد برای یک شب اقامت با ظرفیت دو نفر در یک هتل پنج ستاره از ۳ میلیون و ۷۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۶۳۶ هزار تومان و در یک هتل چهار ستاره از ۳ میلیون ۴۰۰ تا ۴ میلیون و ۷۰ هزار تومان می‌توان تجربه اقامت در بهترین هتل‌های یزد را داشت.

 

به صورت اقتصادی‌تر هزینه یک شب اقامت در یزد با ظرفیت دو نفر در یک سوئیت حداقل ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۸۲۵ هزار تومان برآورد شده است که این شرایط برای اقامت در بومگردی‌های یزد متفاوت بوده و رنج قیمت از حداقل ۸۶۹ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

 

در شهر اصفهان هزینه‌ها متفاوت‌تر شده به گونه‌ای که برای یک شب اقامت در هتل‌های معروف و پنج ستاره اصفهان با توجه به نوع اتاق و قدمت هتل حداقل ۲ میلیون و ۷۵۵ هزار تومان و حداکثر ۵ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان باید هزینه کرد، البته این قیمت در هتل‌های چهار ستاره این شهر تفاوت چندانی با هتل پنج ستاره نمی‌کند و از شبی حداقل ۳ میلیون و ۳۱۸ هزار تومان تا حداکثر ۴ میلیون و ۵۷۲ هزار تومان برآورد هزینه شده است.

 

این هزینه برای اجاره یک شب سوئیت از حداقل ۳۸۹ هزار تومان تا حداکثر ۳ میلیون و ۳۳۵ هزار تومان و برای یک شب اقامتگاه بومگردی از ۸۰۰ هزار تومان تا حداکثر ۴ میلیون ۱۳۵ هزار تومان تخمین زده شد.

 

در سومین شهر از مثلث گردشگری ایران یعنی شیراز هزینه یک شب اقامت در هتل پنج ستاره از حداقل ۴ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان برآورد شد، البته این هزینه شامل بررسی چندین هتل معروف پنج ستاره این شهر است و تنها برای یک هتل نیست.

 

اقامت در هتل چهار ستاره تقریبا ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان برای دو نفر هزینه دارد، البته بخش جالب ماجرا اینجاست که حداقل هزینه اقامت در یک سوئیت ۵۵۵ هزار تومان و هزینه یک شب اقامت در یک ویلای چهار خوابه دوبلکس شامل استخر و باشگاه حداکثر ۸ میلیون تومان خواهد بود. 

 

اقامت در یک اقامتگاه بوگردی در شیراز از شبی ۴۰۰ هزار تومان آغاز شده تا حداکثر شبی ۵ میلیون و ۵۵۵ هزار تومان که برای بومگردی‌های مطرح این شهر است.

 

البته ناگفته نماند که این قیمت‌ها برای اواخر خرداد ماه سال جاری است که هم هوا رو به گرمی است و هم ایام امتحانات است و کمتر کسی زمان و میل به سفر در این ایام را دارد.

 

یک شب اقامت در یزد چند است؟

*ارزانی یزد تاثیری در جذب گرشگران داشته است؟

 

یزد، با معماری بی‌نظیر خشت و گلی و کوچه‌های باریک و بادگیرهایش، توانسته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران شناخته شود؛ این استان، که در مرکز ایران واقع شده، با دارا بودن هتل‌ها و بومگردی‌های متنوع و با هزینه‌های نسبتاً پایین‌تر از شیراز و اصفهان، می‌تواند گزینه مناسبی برای مسافرانی باشد که به دنبال تجربه‌ای منحصربه‌فرد با هزینه کمتر هستند. 

 

رونق گردشگری در یزد می‌تواند به عنوان محرکی برای توسعه اقتصادی این استان عمل کند. کاهش هزینه‌های اقامت در این شهر نه تنها باعث جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی می‌شود، بلکه می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر مناطق کشور نیز باشد تا با بهینه‌سازی هزینه‌ها و افزایش کیفیت خدمات، سهم بیشتری از بازار گردشگری را به خود اختصاص دهند؛ به این ترتیب، با توسعه گردشگری در استان‌هایی مانند یزد، می‌توان به توزیع متوازن‌تر ثروت و فرصت‌های اقتصادی در کشور دست یافت، که این خود به پایداری و رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.

 

ناگفته نماند که همچنان زیرساخت‌های گردشگری در یزد جای کار دارد و باید با تقویت و بهبود این بخش از صنعت مهم گردشگری در یزد هم تمایل حضور گردشگران در این استان را بیشتر کنیم و هم به شهر طلایی در مثلث گردشگری ایران تبدیل شویم.

 

یک شب اقامت در یزد چند است؟

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از