حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
معاون فرهنگي اداره‌کل اوقاف استان يزد:

قیمت قبر در امامزادگان استان یزد متفاوت است

قیمت قبر در امامزادگان استان یزد متفاوت است

معاون فرهنگي اداره‌کل اوقاف استان يزد با بیان اینکه قیمت‌ها در امامزادگان مختلف، متفاوت است، گفت: قیمت قبر در برخی امامزادگان تنها برای خدماتی که ارائه می‌شود تعیین شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید كرمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» در رابطه با وضعیت قبور در امامزادگان استان یزد با بیان اینکه قیمت قبر در امامزادگان استان یزد متفاوت است، اظهار کرد: از آنجایی که قبر جزو ضروریات زندگی مردم نیست، قیمتی برای آن اعلام نمی‌شود و تنها افرادی که تمایل داشته باشند تا متوفی در امامزاده دفن شود، می‌توانند با مراجعه به آن امامزاده از قیمت مطلع شده و در این زمینه اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه خدماتی که ارائه می‌شود در قیمت قبر تأثیرگذار است، ادامه داد: قیمت‌ها در امامزادگان مختلف، متفاوت است. قیمت قبر در برخی امامزادگان تنها برای خدماتی که ارائه می‌شود تعیین شده است.

 معاون فرهنگي اداره‌کل اوقاف استان يزد در رابطه با وضعیت استقبال مردم یزد از سپرده قبر در امامزادگان تصریح کرد: در امامزادگان فضایی فراهم شده است که بسیار آرامش‌بخش بوده و راحتی را برای مراجعه‌کنندگان به ارمغان می‌آورد. به‌واسطه امکانات و فضایی که در امامزادگان فراهم شده است، استقبال برای خاک‌سپاری متوفی توسط یزدی‌ها وجود دارد.

 كرمی با بیان اینکه برخی افراد تمایل دارند که متوفی در امامزادگان دفن شود تا بتوانند به‌راحتی در هر ساعتی از شبانه‌روز به زیارت قبور بروند، ادامه داد: برنامه سپرده قبر در امامزادگان امکان‌پذیر است و افراد می‌توانند برای سپرده قبر درخواست داده تا با کسب مجوز از سازمان اوقاف و امور خیریه این درخواست انجام گیرد.

وی گفت: به‌طور متوسط در تمام امامزادگان استان یزد، حدود ۳۰ درصد از قبور پر شده و مابقی خالی از متوفی است.

معاون فرهنگي اداره‌کل اوقاف استان يزد در رابطه با امکان خرید و سپرده قبر خانوادگی در امامزادگان استان یزد تصریح کرد: آرامگاه خانوادگی در امامزادگان نداریم؛ البته قبل از این وجود داشت، اما در حال حاضر قبور به‌صورت خانوادگی فروخته نمی‌شود.

كرمی با بیان اینکه قبرهای طبقاتی هم در امامزادگان وجود دارد که از لحاظ قیمت همه یکسان هستند، ادامه داد: مبالغی که بابت خرید قبر گرفته می‌شود، صرف امور عمرانی امامزاده می‌شود. سامانه جامع بقای متبرکه وجود دارد که کلیه واریزی‌هایی که هر امامزاده‌ای انجام می‌شود، اعم از نذورات خرید قبر و غیره به‌صورت متمرکز نگهداری می‌شود و با توجه به درصدی که قانون در نظر گرفته است، برای امور مختلف صرف می‌شود.

وی قبری با قیمت نجومی در امامزادگان استان یزد وجود ندارد، گفت: در برخی امامزادگان قیمت بالایی برای خرید قبل ارائه می‌شود؛ چراکه تعداد محدودی فضا برای خاک‌سپاری متوفی وجود دارد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از