حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

۲۶ هزار و ۵۰۰ یزدی معتکف شدند

۲۶ هزار و ۵۰۰ یزدی معتکف شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از حضور بیش از ۲۶ هزار و ۵۰۰‌ معتکف در بیش از ۲۰۰ مسجد در استان یزد خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ علیرضا نجیمی در گفتگو با پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به ایام اعتکاف ماه رجب، گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال نیز همزمان با سراسر کشور با حضور ۲۶ هزار و‌ ۵۰۷ نفر در بیش از ۲۰۰ مسجد در استان یزد در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۸ هزار نفر در ۱۶۰ مسجد در سراسر استان معتکف شده بودند که آمار معتکفان امسال در یزد افزایش ۴۷ درصدی شرکت در این مراسم معنوی را نشان می‌دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: بیشترین حضور معتکف مربوط به شهرستان یزد با ۹ هزار و ۲۲۵، و پس از آن مربوط به شهرستان‌های میبد با ۴ هزار و ۲۱۰ و اردکان با ۳ هزار و‌ ۱۵۰ نفر است.

وی ادامه داد: تعداد معتکفان در شهرستان تفت یک‌هزار و ۹۵۰، در مهریز یک‌هزار و‌ ۶۹۵، ابرکوه یک‌هزار و ۲۳۳ نفر، زارچ یک‌هزار و ۱۴۰ نفر، اشکذر یک‌هزار و ۸۱ نفر، بهاباد ۹۷۷ نفر، بافق ۸۱۶ نفر، مروست ۵۷۵ و خاتم ۴۵۵ نفر است.

نجیمی گفت: مراسم اعتکاف امسال در استان یزد از حال و هوای خاصی برخوردار است و شاهد رشد چشمگیر دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان دارالعباده در مراسم اعتکاف هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: این مراسم معنوی در مساجد دانشگاهی، شهری و روستایی استان یزد با اقامه نماز جماعت، قرائت قرآن و ادعیه، برگزاری کرسی‌های تلاوت نور، بیان احکام، جلسات پرسش و پاسخ در خصوص اصول اعتقادات و رفع شبهات، اعمال ام داوود، به همراه مناجات، برنامه‌های معرفتی و توزیع افطار و سحری از سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب معروف به ایام البیض برپاست.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم اعتکاف زمینه‌ای برای زیست جمعی مؤمنانه و حرکت به‌ سوی خدا در یک حرکت جمعی است که در روایات نیز بر آن بسیار تأکید شده‌ است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از