حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

۲۸۵بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

۲۸۵بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به تغییر دلیلی اصلی ابتلا به ایدز، گفت: ۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند.

محسن میرزایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» اظهار کرد: از سال ۸۲ تاکنون ۲۸۵ بیمار مبتلا به HIV و ایدز در استان یزد شناسایی شدند.

 وی با بیان اینکه هنوز تعدادی افراد هستند در استان یزد که شناسایی نشده‌اند، تصریح کرد: بر اساس نرم کشوری آمار شناسایی مبتلایان یزد کمتر از حد کشوری است؛ ما معتقد هستیم به علت سبک زندگی یزدی‌ها، آمار ایدز در یزد کمتر از نرم کشوری است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد تصریح کرد: در سال‌های اخیر برعکس سال‌های قبل از آن، دلیل ابتلا به ایدز در استان یزد اغلب به‌خاطر ارتباط جنسی است.

وی افزود: در گذشته دلیل اصلی ابتلا به ویروس و بیماری ایدز در استان یزد به علت تزریق با سرنگ آلوده بود. این تغییر علت عمده ابتلا به ایدز، محدود به استان یزد نبوده؛ بلکه در کل کشور رخ داده است.

میرزایی با بیان اینکه کشور در زمینه بیماران تزریقی برنامه‌های کنترلی خوبی داشت و توانست کنترل کند، ادامه داد: نهادهای مرتبط در سطح کشور باید در زمینه جلوگیری از انتقال بیماری ایدز از طریق رابطه جنسی نیز برنامه‌های کنترلی مناسبی تدارک ببینند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بیان کرد: به نظر می‌رسد، باید افرادی که رفتار پرخطر دارند و همچنین مراکز پرخطر بیشتر در معرض شناسایی قرار بگیرند تا تعداد افرادی که مبتلا هستند، ولی خبر ندارند مشخص شود.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از