حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
۳۶ طراح لباس در یزد تأییدیه گرفته‌اند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

۳۶ طراح لباس در یزد تأییدیه گرفته‌اند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره بر ضرورت فراگیری پوشاک عفیفانه در جامعه گفت: در حال حاضر ۳۶ طراح لباس در یزد از فرهنگ و ارشاد اسلامی تأییدیه گرفته‌اند و به‌عنوان طراحان رسمی مد و لباس شناخته می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، احسان عابدی در نشستی با اصحاب رسانه که صبح امروز به مناسبت اولین جشنواره «فردخت» در استان یزد برگزار شد، گفت: لباس فقط پوشاننده تن نیست؛ بلکه گویای فرهنگ و هویت افراد است.

وی با اشاره به اهمیت مد و پوشاک تصریح کرد: طی چند سال اخیر حوزه مد و پوشاک دستخوش تغییرات بوده و با چالش مواجه شده است؛ ضرورت دارد، متولیان به‌طور جدی ورود کرده و پوشاک اجتماعی را سامان ببخشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد راه‌اندازی کارگروه مد و لباس در استان یزد را یادآور شد و افزود: این کارگروه مجموعه‌ای فرادستگاهی بوده و با عضویت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: این کارگروه جلسات متعدی برگزار کرده و تلاش می‌شود تا هر امری که طبق قانون باید برای بهبود وضعیت مد و پوشاک لازم است، تحقق یابد.

عابدی با بیان اینکه قشر قابل‌توجهی از بانوان خواستار فراگیری پوشاک عفیفانه و سالم در جامعه هستند، گفت: بنا به دلایل متعدد در بازار کمتر شاهد پوشاک عفیفانه هستیم.

وی با ابراز گلایه از دستگاه‌هایی چون صنعت، معدن و تجارت و اصناف گفت: این دستگاه‌ها بر اساس قانون موظف به حمایت از تولید پوشاک عفیفانه و عرضه آن هستند؛ اما این اتفاق نیفتاده است.

این مسئول با اشاره به اینکه برای عرضه پوشاک عفیفانه باید متولیان تمام مراحل از طراحی تا دوخت دست به دست هم دهند، گفت: انتظار می‌رود کلیه دستگاه‌های متولی در زمینه مد و پوشاک پای کار بیایند. علیرغم پیگیری‌ها و وجود مصوبات شورای فرهنگ عمومی، برخی نهاد‌ها در راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه پوشاک عفیفانه کوتاهی کرده‌اند.

وی گفت: با حمایت از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پوشاک اسلامی در صدد هستیم تا بازارچه دائمی در این زمینه راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در حال حاضر ۹ مؤسسه مد و لباس، با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی، در استان یزد فعالیت دارند.

این مقام مسئول بیان کرد: تأسیس انجمن مد و لباس نیز در مراحل پایانی ثبت مجوز قرار دارد که با راه‌اندازی آن گام مؤثری در راستای ساماندهی مد و پوشاک برداشته خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر ۳۶ طراح مد و لباس در استان یزد تأییدیه گرفته‌اند و به‌عنوان طراحان رسمی مد و لباس شناخته می‌شوند.

عابدی با بیان اینکه نشان شیما، یک‌شناسه تأیید از سوی بنیاد ملی مد و لباس ایران است که به طراحان متقاضی داده می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته ۱۴ طراح مد و لباس در استان یزد اثر هنری مد و لباس خود را که مطابق با فرهنگ و بوم ایرانی بوده، ثبت کرده و موفق به دریافت این نشان شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه اگر پوشاک ایرانی و اسلامی در دسترس باشند، مردم از آن استقبال می‌کنند، ادامه داد: در سال گذشته بزرگترین نمایشگاه مد و لباس ایران را در مجتمع ستاره برگزار کردیم که با اقبال خوبی مواجه شد؛ برگزاری این نمایشگاه وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی نبود اما چون دستگاه‌های متولی از زیر بار مسئولیت‌شانه خالی کردند، خود برگزار کردیم. گزارش این نمایشگاه و استقبال بی‌نظیری که داشت را به متولیان ارسال کرده و از آنان درخواست برگزاری دومین نمایشگاه را داشتیم که تاکنون اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره «فردخت» در استان یزد به همت بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر یزد تصریح کرد: برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره یاد شده در کنار بسیج جامعه زنان هستیم.

وی ادامه داد: این جشنواره فرصت خوبی برای افرادی که در حوزه مد و لباس فعالیت دارند، بوده و‌امیدواریم خروجی این جشنواره طراحی پوشاک عفیفانه در راستای سالم‌سازی فضای اجتماعی استان یزد باشد.

انتهای خبر/ 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از