حالت تاریک
چهارشنبه, 18 مهر 1403
19 مهرماه بزرگداشت ابوالفضل زروعی نصرآباد برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

19 مهرماه بزرگداشت ابوالفضل زروعی نصرآباد برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت مرحوم زروعی نصرآباد از برگزاری بزرگداشت این شاعر بزرگ طنز پرداز کشوری در روستای نصرآباد شهرستان تفت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، احسان عابدی در نشست شورای هماهنگی آئین نکوداشت پدر طنز ماندگار ایران استاد مرحوم ابوالفضل زروعی نصرآباد گفت: مراسم بزرگداشت مرحوم زروعی نصرآباد در روز 19 مهرماه  در محل حسینیه نصرآباد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ما در استان یزد دارای ظرفیت‌های متعدد فرهنگی و هنری هستیم که بایستی با معرفی آن‌ها به جامعه در راستای هویت‌یابی و معرفی این پتانسیل‌ها گام برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد افزود: یکی از این افراد مرحوم زروعی نصرآباد است که در حوزه شعر طنز توانسته در سطح ملی بدرخشد و آثار خوبی نیز از خود بر جای بگذارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان یزد بیان کرد: ما باید این افراد شاخص و بزرگ را به نسل جوان معرفی کنیم تا آن‌ها را الگوی خود قرار داده و در جهت تقویت بنیه فرهنگی جامعه گام برداریم.

احمد ذاکری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد تفت نیز در این نشست گفت: چند سالی بود که درخواست برگزاری مراسم بزرگی ویژه بزرگداشت مرحوم زروعی نصرآباد را داشتیم که البته برنامه‌هایی نیز برگزار شد. اما امسال سعی داریم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و مقامات محلی شهرستان تفت این مراسم را در خور جایگاه و شأن و منزلت ایشان برگزار کنیم.

وی افزود: طرح اصلی این برنامه توسط اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تفت تهیه شده که قرار است با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، حوزه هنری استان و تعدادی از دستگاه‌های شهرستان تفت و همچنین دهستان نصرآباد برگزار شود.

ذاکری گفت: ما در شهرستان تفت ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم که بایستی مورد توجه قرار دهیم و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی بتوانیم برنامه‌های بزرگداشتی را در این زمینه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با ایجاد دبیرخانه دائمی در شهرستان و ترجیحاً در روستای نصرآباد به صورت سالانه مراسم‌هایی را مرتبط با بزرگداشت ابوالفضل زروعی نصرآباد داشته باشیم.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت گفت: برنامه بزرگداشت زروعی نصرآباد که در روز 19 مهرماه در محل حسینیه بزرگ نصرآباد برگزار می شود، با حضور طنزپردازان و خاطره‌گویان کشوری همراه خواهد بود.

حسام سالکی، مدیرکل حوزه هنری استان یزد نیز در این نشست گفت: مرحوم زروعی نصرآباد یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان یزد بوده است که ایشان برای طنز سالم و اثرگذار و نقد اجتماعی به نوعی پدری کرده است.

وی افزود: زروعی تا زمانی که زنده بودند در تمامی جلسات شعر ماه مبارک رمضان در محضر مقام معظم رهبری شعرخوانی می‌کردند که مورد توجه رهبری نیز بودند.

مدیر حوزه هنری یزد ادامه داد: تمامی جریانات طنز در صدا و سیما متأثر از شاگردان و دوستان معاصر ایشان است و همچنین شاهد تألیف کتاب‌های خیلی خوب و اشعار خوبی از ایشان بوده‌ایم.

وی گفت: برگزاری این مراسم بزرگداشت می‌تواند به خوبی در راستای معرفی ایشان به مردم و نسل جوان کشور گام بردارد و امیدواریم بتوانیم سال‌های مختلف این ظرفیت بزرگ فرهنگی را به جامعه معرفی کنیم.

لازم به ذکر است در پایان نشست این شورا، تصمیمات و پیشنهاداتی برای هرچه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن این بزرگداشت توسط اعضای حاضر مطرح و مصوب شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از