حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در هفته دوازدهم رقم می‌خورد؛

3 بازی حساس نمایندگان والیبال یزد در لیگ

3 بازی حساس نمایندگان والیبال یزد در لیگ

مسابقات لیگ برتر والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور به هفته دوازدهم رسید و تیم‌های شهداب یزد، ایفاسرام و چادرملو اردکان باید سه مسابقه حساس خود را خارج از خانه برگزار کنند.

به گزارش «یزدرسا»، در هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور در روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه جاری تیم شهداب یزد در ارومیه میهمان تیم شهرداری این شهر است.

همچنین تیم والیبال ایفاسرام اردکان در همین روز در سیرجان به مصاف تیم فولاد سیرجان ایرانیان می‌رود و دیگر نماینده اردکان تیم چادرملو بازی خود را در مشهد مقدس مقابل نیان الکترونیک انجام می‌دهد.

تا پایان هفته یازدهم لیگ برتر والیبال مردان ایران، تیم فولاد سیرجان ایرانیان با کسب ۲۹ امتیاز با اقتدار در صدر جدول رده بندی مسابقات قرار دارد.

همچنین تیم ایفاسرام اردکان با ۲۳ امتیاز در مکان دوم، تیم شهداب یزد با ۲۱ امتیاز سوم و تیم چادرملو اردکان نیز با کسب ۱۸ امتیاز در مکان هفتم جدول رده بندی است.

هفته‌ای خوش برای والیبال یزد

هفته یازدهم لیگ برتر والیبال که در چهارشنبه ۲۲ آذرماه برگزار شد روزی مبارک برای تیم‌های یزدی بود چون هر سه تیم در شهرهای یزد و اردکان حریفان خود را با شکست بدرقه کردند.

تیم والیبال شهداب یزد در سالن شاهدیه یزد ( شهید حاج مهدی ) موفق شد در یک بازی نزدیک و نفسگیر تیم هورسان رامسر را با نتیجه سه بر ۲ با شکست بدرقه کند.

در شهرستان اردکان تیم ایفاسرام در حضور تماشاگران مشتاق خود تیم پاس گرگان را در پایان با نتیجه سه بر یک شکست داد و همچنین چادرملو با نتیجه سه بر صفر بر طبیعت اسلامشهر تهران غلبه کرد .

هم‌اکنون از سه نماینده والیبال استان یزد در لیگ برتر کشور، تیم ایفاسرام از جایگاه بهتری نسبت به ۲ تیم دیگر در جدول رده بندی مسابقات برخوردار است و مسابقه فردای این تیم مقابل فولاد سیرجان که صدرنشین لیگ است یک بازی حساس و دیدنی است.

تیم شهداب که مدافع عنوان قهرمانی لیگ کشور است برای اینکه در جدول رده بندی مسابقات جایگاه خود را ارتقا دهد باید در خارج از خانه از سد تیم مدعی شهرداری ارومیه بگذرد.

همچنین تیم والیبال چادرملو که تاکنون هنوز موفق به کسب امتیازات لازم نشده و جایگاه خوبی در لیگ ندارد باید برای سرو و سامان دادن به وضعیت خود از سد تیم نیان الکترونیک مشهد مقدس که میزبان است بگذرد و خود را به بالای جدول نزدیک کند.

سی و هفتمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از روز یکشنبه ۳۰ مهرماه امسال با حضور ۱۴ تیم شامل؛ ایفا سرام اردکان، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان، پاس گرگان، گیتی‌پسند اصفهان، سایپا تهران، پیکان تهران، چادرملو اردکان، شهداب یزد، شهرداری ارومیه، نیان الکترونیک مشهد، هورسان رامسر و طبیعت و شهرداری گنبد در یک گروه مقدماتی آغاز شد.

در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها، تیم‌ها در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می‌دهند و سپس هشت تیم برتر راهی مرحله پلی‌آف خواهند شد و مراحل پلی‌آف لیگ برتر مردان به صورت ۲ برد از سه مسابقه برگزار خواهد شد.در لیگ برتر سال ۱۴۰۲ دیدارهای مرحله گروهی بعد از ۲۶ هفته به پایان می‌رسد و علاوه بر این‌که هشت برتر به مرحله پلی‌آف صعود می‌کنند، تیم‌های یازدهم تا چهاردهم جدول مرحله مقدماتی در پلی‌آف خاص برای تعیین دو تیم سقوط کننده با هم رقابت‌ خواهند کرد.

 

در دیدارهای مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال سال جاری، هشت تیم برتر دور مقدماتی با هم روبه‌رو می‌شوند و تیم‌های پیروز ۲ مسابقه از سه دیدار به مرحله بعدی راه خواهند یافت و در این مرحله تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم به رقابت می‌پردازند.

در مرحله دوم پلی‌آف تیم‌های برنده مرحله نخست در سه دیدار به مصاف هم خواهند رفت تا تیم‌های پیروز ۲ مسابقه، به جمع چهار تیم برتر صعود کنند و در نهایت فینال این رقابت‌ها در یک دیدار برگزار می‌شود و دیدار رده‌بندی نیز برگزار نمی‌شود تا دو تیم بازنده مرحله نیمه‌نهایی به عنوان سوم مشترک اکتفا کنند.

تیم والیبال شهداب یزد در فصل گذشته با کسب ۲ پیروزی متوالی بر تیم مدعی و با سابقه پیکان تهران با افتخار بر بام قهرمانی لیگ برتر باشگاه‌های کشور ایستاد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از