حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
در حسرت دیدار کربلا؛

آزادی‌خواهی در اربعین سرور آزادگان جهان

آزادی‌خواهی در اربعین سرور آزادگان جهان

امروز مردم دارالعباده، هم‌زمان با سراسر کشور در جای‌جای استان یزد، پیام آزادی‌خواهی را به جهانیان مخابره کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، در این روزهای عزاداری سرور و سالار شهیدان، افرادی هستند که از صمیم دل می‌خواستند جزو زائران اربعین حسینی باشند؛ آنها در سر آرزوی دیدن کربلا می‌پروراندند اما به هر دلیلی از این سفر روحانی جا ماندند. 

چند سالی است که هم‌زمان با اربعین حسینی، برای تسلی دل افرادی که دلشان می‌خواست به کربلا بروند و به هر دلیلی نتوانستند خود را به میعادگاه عاشقان برسانند، و همچنین برای شریک شدن در ثواب زائران و بهره بردن از فیوضات این روز بزرگ، مراسم جاماندگان اربعین حسینی در جای‌جای کشورمان برگزار می‌شود.

این پیاده‌روی‌ها با حضور گسترده مردم و با فضایی معنوی و آرامش‌بخش برگزار می‌شوند. مردم با حمایت و همبستگی با یکدیگر، با خیالی آرام و منور، با عبادت و عزاداری در این مراسم‌ معنوی شرکت می‌کنند.

در استان دارالعباده یزد هم همایش پیاده‌روی دورماندگان (جاماندگان اربعین) در جای‌جای استان، حتی در روستاها و مناطق دورافتاده برگزار شد و همه این مراسم با عشق به مکتب عاشورا و نهضت آزادی و آزادگی برگزار شد.

اما در شهر یزد در سه مسیر برگزار شد. صبح امروز پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور گسترده مردم در فضایی معنوی همراه با نوحه‌خوانی و عزاداری از میدان امام حسین (ع) تا جوار مرقد منور شهید گمنام در صحن مسجد جامع کبیر نجف آباد یزد برگزار شد.

در مسیر دوم نیز پیاده‌روی دلدادگان هم‌زمان با سراسر کشور، حد فاصل شهر یزد تا تفت برگزار شد.

بعدازظهر نیز پیاده‌روی اربعین در مسیر شماره یک از ساعت ۱۶ از آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) به سمت امامزاده سید جعفر محمد(ع) بلوار جمهوری برگزار و در مسیر شماره دو نیز از ساعت ۱۶ از شاهدیه به سمت آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد(ع) برگزار شد، علاوه بر این مراسم اربعین حسینی در آستان مقدس امامزاده سید نصرالله(ع) ویژه بانوان ساعت ۱۷ عصر نیز برگزار شد.

آزادی‌خواهی در اربعین سرور آزادگان جهان

از نوحه‌خوانی و عزاداری تا قدم زدن‌های سرشار از عزم و اراده، و در سویی دیگر میزبانان عزاداران و پذیرایی از آنان در قالب موکب‌هایی کوچک و بزرگ؛ همه حکایت از شور و شعور حسینی مردم دارالعباده برای ابراز ارادت و اشتیاق خود به اهل بیت(ع) و به سرور شهیدان، دارد.

 

مردم با حضور در این همایش‌ها پیاده‌روی، اراده و ایمان خود به ارزش‌های معنوی و انسانی را ابراز می‌کنند و نشان می‌دهند که ارزش‌های انقلاب اسلامی و اهل بیت(ع) همچنان در قلوب مردم زنده است.

آزادی‌خواهی در اربعین سرور آزادگان جهان

امسال اما علاوه بر همایش بزرگ پیاده‌روی روی اربعین که در عراق برگزار شد، مراسم جاماندگان اربعین حسینی نیز رنگ و بوی دیگری داشت. این بار یزدی‌ها علاوه بر عزاداری برای امام حسین (ع) و یارانشان برای شهدای مظلوم غزه نیز به عزاداری پرداخته و با عزمی راسخ‌تر از گذشته پیروی خود از مکتب آزادگی را اعلام و برای آزادی غزه به دنیا پیام صادر می‌کردند.

 

مردم با در دست داشتن پرچم فلسطین، به گردن انداختن چفیه‌های عربی، در دست داشتن پلاکاردهایی با پیام‌هایی در حمایت از غزه و همچنین هشتگ‌های #FREE_PALESTINE تصویر عشق، همراهی و همدردی قلبی خود با مردم غزه را به نمایش گذاشتند. از طرفی دیگر عزم و اراده خود در مبارزه با ظلم و استکبار را به جهانیان اعلام کردند.

 

آزادی‌خواهی در اربعین سرور آزادگان جهان

آری، این پیاده‌روی‌ها اعم از پیاده‌روی زائران در کشور عراق و از نجف تا کربلا و همچنین پیاده‌روی دلدادگان و عاشقان در قالب قافله جاماندگان اربعین نشان از اراده و ایمان مردم به ارزش‌های دینی و انقلابی و نیز اراده‌ قاطعانه‌ آن‌ها برای حفظ و نشر ارزش‌های معنوی و انسانی است.

 

این مراسم نقطه امیدی برای آینده‌ای روشن و پر از برکت و راهی برای تحقق تمدن نوین اسلامی و برقراری عدل و عدالت است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از