حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل مخابرات منطقه یزد خبر داد:

آغاز مراحل آزمایشی اینترنت نسل پنجم در یزد

آغاز مراحل آزمایشی اینترنت نسل پنجم در یزد

مدیرکل مخابرات منطقه یزد گفت: مراحل آزمایشی در راستای راه‌اندازی اینترنت نسل پنجم در یزد در حال انجام است.

محمدرضا زارع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به برنامه‌ریزی برای ورود نسل پنجم اینترنت به استان یزد اظهار کرد: برای راه‌اندازی اینترنت نسل پنجم تعدادی سایت پیش‌بینی شده و یک سایت آزمایشی نیز در شهر یزد نصب شده است که در حال انجام مراحل آزمایشی است.

مدیرکل مخابرات منطقه یزد تصریح کرد: برنامه استان این است تا سه سایت در راستای راه‌اندازی اینترنت نسل پنجم در استان ایجاد شود که یکی از آنها تا قبل از شروع سال جدید ایجاد خواهد شد و تعداد زیادی سایت تا شهریور سال آینده نصب خواهند شد.

وی با اشاره به فعال بودن اینترنت نسل چهارم در استان عنوان کرد: در تمامی شهرهای استان اینترنت نسل چهارم فعال است و پوشش اینترنت نسل چهارم در بسیاری از روستاهای استان نیز برقرار است.

زارع با بیان اینکه ۶۴۴ دکل برای برقراری اینترنت در استان وجود دارد، گفت: بیش از ۳هزار تکنولوژی سایت در سطح استان یزد وجود دارد که از این آمار ۳۳۰ تکنولوژی سایت برای برقراری اینترنت نسل دوم، ۱۲۴ تکنولوژی سایت نسل سوم و ۱۹۸ تکنولوژی سایت اینترنت نسل چهارم در روستاهای استان وجود دارد.

مدیرکل مخابرات منطقه یزد با اشاره به آماری از تعداد مشترکان تلفن ثابت غیرفعال در استان تصریح کرد: حدود ۶۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان یزد وجود دارد که نزدیک به ۱۲۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان یزد غیرفعال هستند و خود مشترک تمایلی به فعال بودن تلفن خود نداشته است.

زارع بیان کرد: در استان یزد یک میلیون و ۸۰۰ هزار تلفن همراه وجود دارد که از این آمار ۴۰۰ هزار سیم‌کارت غیرفعال است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از