حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مسئول رفاه آموزش و پرورش یزد مطرح کرد:

آمادگی بیش از ۲۰۰ مدرسه برای اسکان مسافران

آمادگی بیش از ۲۰۰ مدرسه برای اسکان مسافران

مسئول رفاه و تعاون آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۲هزار و ۲۰۸ کلاس در سطح استان و هزار و ۳۱۰ کلاس در شهر یزد برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

احمد نعمتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به قرارگیری در آستانه عید نوروز و آغاز سفرهای نوروزی اظهار کرد: در کل استان ۲۴۳ مدرسه به تعداد ۲هزار و ۲۰۸ کلاس و در شهر یزد ۱۳۵ مدرسه به تعداد هزار و ۳۱۰ کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ظزفیت کل استان به صورت پذیرایی روزانه از ۱۰ هزار مسافر است و این رقم برای شهر یزد به صورت میانگین نزدیک به ۶ هزار مسافر است.

مسئول رفاه و تعاون آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به رزرو اینترنتی درخواست اسکان در مدارس تصریح کرد: امروز مقرر شد که سامانه رزرو برقرار شود و تا اواخر وقت اداری امروز نیز این سامانه راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه استان یزد همواره استانی است که در مسیرهای مختلف سایر استان‌ها قرار دارد، گفت: به صورت عمومی همواره ما مسافر یک شبه را داریم و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز احتمالا در زمینه گردشگری تغییراتی را شاهد خواهیم بود، اما در استان یزد همیشه ۸۰ تا ۱۰۰ درصد ظرفیت مدارس تکیمل می‌شود و به صورت کلی برآورد می‌شود که ۱۰۰ هزار تا ۱۲۰ هزار نفر از کانال آموزش و پرورش در استان یزد اسکان گزینند.

نعمتی با اشاره به آمار سال گذشته عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۹۸هزار مسافر را در یزد پذیرا بودیم.

وی ادامه داد: فرهنگیان می‌توانند از سایت eskan.medu.ir مدرسه مورد نظر خود را به صورت آنلاین رزرو کنند و این امکان برای فرهنگیان سراسر کشور وجود دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از