حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
وزیر فرهنگ در یزد خواستار شد:

به‌کارگیری تمامی ابزارهای فرهنگی برای ترویج فرهنگ شهادت

به‌کارگیری تمامی ابزارهای فرهنگی برای ترویج فرهنگ شهادت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید مأموریت فرهنگی خود را احیای نام شهدا و استفاده از تمامی ابزارهای فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ شهادت در جای جای کشور قرار دهیم.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، محمدمهدی اسماعیلی، شب گذشته در یادواره شهیدان حاج قاسم سلیمانی، میرزامهدی علیمحمدی و مهدی فتوحی اردکانی در مسجد حضرت سجاد (ع) شهرستان اردکان گفت:  امروز مجلس واحدی برای دو شهیدی گرفته‌ایم که از نسل اول و سوم انقلاب بوده‌اند و این نشان از نهضت امام (ره) است که امروز ۶۰ ساله شده است.
 
وی افزود: ما در فوت افراد تسلیت عرض می‌کنیم ولی در شهادت تبریک را به آن اضافه می‌کنیم زیرا شهید به مقام عالی رسیده و در ملکوت اعلی و در جوار ائمه (ع) قرار می‌گیرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این شهدایی که در سال گذشته پای ولی امر مسلمین‌ ایستادند و مجاهدت کردند این‌ها پرورش یافتگان دهه‌های بعد از انقلاب اسلامی هستند و بسیارامیدواریم که فرزندان این نسل پرچم انقلاب را به رهبری امام (ره) پرچم را به صاحب اصلی آن برساند.
 
وی بیان کرد: ما در دولت انقلابی وظیفه خود می‌دانیم که در کنار کار و خدمت صادقانه با افتخار لباس نوکری مردم را پوشیده‌ایم و در کنار همه تلاش‌ها مأموریت فرهنگی خود را احیای نام شهدا و استفاده از تمامی ابزارهای فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ شهادت در جای جای کشور عزیزمان قرار دهیم.
 
اسماعیلی با بیان اینکه همه ابزارهای فرهنگی و هنری باید در مسیر این هدف قرار گیرد، گفت: وقتی هنر ارزشمند است که حاوی پیام متعالی باشد زیرا این پیام شهادت، انسان ساز و جامعه ساز است و هر میزان فرزندان مقاومت به شهادت می‌رسند دایره بیداری ملت‌ها و امت‌ها بزرگتر می‌شود و ما موظفیم در رأس فعالیت‌های فرهنگی و هنری مبانی مکتب اسلام، قرآن و عترت شهدا را در صدر تولیدات فرهنگی و هنری قرار دهیم.
 
وی گفت: اکثر مردم ایران پای آرمان‌های امام (ره)، انقلاب و رهبری‌ایستاده‌اند و این مسیر را با قوت دنبال می‌کنند و امیدواریم در سفر آتی رئیس جمهور به استان گام‌های بلندتری برای آبادی و عمران استان برداشته خواهد شد.
 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از