حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
سازمان سیما و منظر شهرداری یزد اعلام کرد:

اجرای عملیات باندینگ درختان سطح شهر یزد

اجرای عملیات باندینگ درختان سطح شهر یزد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از اتمام طرح محافظت از تنه و ساقه اصلی درختان با استفاده از پودر کائولین و مواد افزودنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، محمد سعید کاشفی دراین‌رابطه اظهار کرد: این طرح باهدف محافظت از درختان در مقابل عوامل محیطی از جمله سرما، گرما و آفات و بیماری‌ها در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

وی  گفت: سازمان با رویکرد حفاظت از محیط‌زیست و درختان در برابر آفات و بیماری‌ها موجود اقدام به انجام مدیریت تلفیقی با آفات و بیماری‌ها (IPM)نموده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد ادامه داد:  باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی یزد و تنش‌های محیطی، درختان دچار آسیب‌هایی در پوست تنه  می‌شوند که بر اثر این آسیب علاوه بر خسارتی که به تنه درختان وارد می‌شود محل مناسبی را  برای ورود آفات و عوامل بیماری‌زا درخت مهیا می‌نماید.

کاشفی گفت: مواد استفاده در عملیات باندینگ مشتمل بر قارچ‌کش، آفت‌کش و چسب گیاهی بی‌ضرر برای درختان و  پودر کائولین است که برای مبارزه با آفات چوب‌خوار و پوست خوار، آفات خاکزی اجرایی می‌شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با بیان اینکه رنگ ایجاد شده بر روی ساقه و تنه درختان از دو جهت قابل‌اهمیت است اظهار کرد: انتخاب رنگ سفید برای جلوگیری از جذب حرارت بالا بر ساقه درختان توصیه شده و همچنین یک نشان خاص برای کنترل و نظارت بر وضعیت درختان از سوی سازمان است که در سال جاری اجرائی شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از