حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
چراغ راه؛

اخلاق نیکوی شهید دبیری مثال‌زدنی بود

اخلاق نیکوی شهید دبیری مثال‌زدنی بود

شهید کاظم دبیری احمد آبادی ۴ مرداد ۱۳۳۹ در روستای احمد آباد به دنیا آمد. سرانجام در ۲۷ فروردین ۱۳۶۴ به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، شهید کاظم دبیری احمدآبادی ۴ مرداد ۱۳۳۹ در یک خانواده مذهبی و متدین در روستای احمد آباد به دنیا آمد. پدرش محمدحسین کشاورزی میکرد و مادرش سکینه نام داشت. دوران طفولیت و کودکی را با تربیت صحیح اسلامی خانواده خود گذرانید در سن ۷ سالگی برای شروع تحصیلات قدم به دبستان نهاد و این مقطع را با موفقیت گذرانید ولی به دلیل مشکلات خاص ادامه تحصیل برای وی میسر نشد و به کار و فعالیت پرداخت و در امر معاش زندگی کمک کار خانواده شد.

پس از مدتی تلاش و کوشش در شغل بنایی ماهر گردید و شبانه روز فعالیت می نمود شهید دبیری از روحیه عالی و برخوردی مناسب و مطلوب و اخلاقی نیکو و پسندیده بهره مند بود در کارها از جدیت و پشتکار برخوردار بوده و امور محوله را به نحو احسن انجام می داد از ویژگی خاص اخلاقی وی کمک به دیگران خصوصا اقوام و آشنایان بوده و همواره به پدر و مادرش احترام گذارده و از کمک نمودن به آنها لذت می برد هیچگاه کسی را ناراحت نمی کرد و با همه به ملاطفت و مهربانی برخورد می نمود در مجالس و محافل مذهبی و دینی و جلسات قرائت قرآن و نماز جماعت و جمعه شرکت فعال داشت. در اجرای دستورات دینی و احکام اسلامی و انجام عبادت الهی پر تلاش و کوشا بوده است.

در سال پیروزی انقلاب اسلامی همگام با مردم مسلمان در تظاهرات علیه رژیم طاغوت شرکت فعال داشت و پس از پیروزی انقلاب برای پیشبرد اهداف آن و حفظ دستاورد های انقلاب سر از پا نمی شناخت و در دوران دفاع مقدس با توجه به تعهد و احساس وظیفه ای که در قبال حفظ و صیانت انقلاب داشت به عضویت بسیج در آمده و پس از طی دوره آموزشی به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شده و تا زمان شهادت سه بار به جبهه اعزام شده و مدت ۱۱ ماه مشغول نبرد با دشمن بعثی و ایثارگری در راه اسلام و انقلاب بود.

سرانجام در عملیات بدر در منطقه هور الهویزه در نبرد با دشمن بعثی به شدت مجروح گردید و پس از ۳۵ روز تحمل درد ۲۷ فروردین ۱۳۶۴ در بیمارستان مشهد به آرزوی دیرینه خود شهادت نائل گردید و با انتقال پیکر پاک و مطهرش توسط مردم متدین در گلزار شهدای احمد آباد تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از