حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در مراسم ارتحال امام‎‌خمینی صورت گرفت؛

ارائه خدمات‌بهداشتی به زائران مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی

ارائه خدمات‌بهداشتی به زائران مراسم سالگرد ارتحال امام‌خمینی

تیم مراقبت بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا (طغیان) اعزامی از مرکز بهداشت شهرستان یزد به مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره)، اقدامات کنترلی متعددی جهت حفظ سلامت پنج هزار زائر یزدی انجام دادند.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا» به نقل از روابط‌عمومی مرکز بهداشت یزد، تیم مراقبت بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا (طغیان) اعزامی از مرکز بهداشت شهرستان یزد به مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره)، اقدامات کنترلی متعددی جهت حفظ سلامت پنج هزار زائر یزدی انجام دادند. 

 این تیم‌ها با همراهی کاروان‌های اعزامی یزد، اقداماتی نظیر توزیع ۲۰۰ پمفلت آموزشی اختصاصی بین زائرین، کنترل مواد غذایی عرضه شده در ایستگاه‌های صلواتی از نظر مشخصات بهداشتی، کنترل آب‌های بسته‌بندی توزیع شده در بین زائرین و کلرسنجی از تانکرهای آب آشامیدنی مستقر شده در مسیرهای کاروان‌ها را انجام دادند. 

کنترل بسته‌های غذایی توزیع شده در بین زائرين در وعده‌های شام، صبحانه و ناهار، توصیه‌های بهداشتی به مسئولین در خصوص مسائل بهداشتی از جمله شرایط نگهداری غذا و تأکید بر مصرف سریع وعده‌ها به علت گرمای هوا، آموزش چهره‌به‌چهره و همچنین توصیه به زائرین در خصوص مراجعه به مراکز درمانی در صورت بروز علائم گوارشی، جمله این اقدامات بود.

هماهنگی با واحدها جهت آمادگی لازم برای بازگشت زائرین و نظارت و حضور بر فک پلمب کانتینرهای غذا و توزیع آن بین زائرین، از دیگر اقدامات این تیم اعزامی است. 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از