حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
سخنران شهیر یزدی:

اربعین قانون نانوشته برگرفته از فطرت انسانی است

اربعین قانون نانوشته برگرفته از فطرت انسانی است

سخنران شهیر یزدی گفت: مراسم اربعین، قانون نانوشته که از فطرت انسانی، نور امام حسین (ع) و حرکت جمعی الهی برگرفته شده است.

سید جمال نجم‌الهدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» با اشاره به اینکه از دیدگاه قرآن کریم و روایت اهل بیت (ع) مهمترین جایگاه زنان پشتیبان بودن زن در خانواده است، اظهار کرد: حمایت زن از همسر و فرزندان خود در خانواده بزرگترین گامی است که زنان می‌توانند بردارند و حضور زنان در پشتیبانی از جبهه‌های جنگ نیز دیگر نقشی است که زنان در طول تاریخ ایفا کردند.

وی افزود: حضرت زینب (س) نیز در قیام عاشورا پشتیبانی و حمایت از اسلام و امام خود را با حضور پررنگ خود ایفا کردند و در زمانی که حضور مردان امکان‌پذیر نبود، ایشان به تبیین هدف عاشورا و اهمیت این واقعه تاریخی پرداختند.

این سخنران معروف یزدی با بیان اینکه زنان توانایی روشنگری و ایفای نقش‌های مهم در حیطه‌های سیاسی دارند، افزود: حضور زنان در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، علمی، اجتماعی نیز پررنگ بوده و زنان مسلمان نیز با حضور خود در جامعه به جهانیان نشان دادند که زن مسلمان نیز توانایی فتح قله‌های جهان در عرصه‌های مختلف را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اربعین جلوه کوچکی از حرکت و حیات عصر ظهور است، بیان کرد: اربعین جلوه کوچکی از حیات طیبه است که دو رکن اساسی را در دل خود جای داده است.

نجم‌الهدی ادامه داد: با توجه به اینکه در اسلام حیات تک نفره وجود ندارد و تاکید دین اسلام بر جمع و جمعیت است، مراسم اربعین نیز حیات توام با ذکر و یاد خدا است.

وی افزود: حیات توام با ذکر و یاد خدا سرشار از ایثار، فداکاری و جلوه‌های متعالی انسانی است و می‌تواند تمام آزادگان جهان را به خود جذب کند.

این سخنران معروف یزدی با بیان اینکه هر کسی که روح آزادگی در وجود خود داشته باشد به این جمع مسلمان متدینی که به حرمت امام حسین (ع) در کنار یکدیگر گرد آمده‌اند، می‌پیوندد، تصریح کرد: این قانون نانوشته که از فطرت انسانی، نور امام حسین (ع) و حرکت جمعی الهی برگرفته شده است نه تنها آزادگان جهان را به خود ملحق می‌کند، بلکه فطرت درون انسان‌ها را نیز بیدار کرده و به حالت تعالی می‌رساند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از