حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
1402 در یزد چه گذشت؟!

اردیبهشت 1402 در یک نگاه

اردیبهشت 1402 در یک نگاه

اردیبهشت ‌ماه امسال با اتفاقات تلخ و شیرینی همراه بود که مروری بر آنها داریم.

به گزارش پایگاه خبری «یزدرسا»، پس از مروری کوتاه بر فروردین‌ماه 1402 که حال و هوای نوروزی و ماه بهار قرآن مصادف شده بود و  یزد در این ایام میزبان بیش از نیمی از مسافران نوروزی بود، شروع اردیبهشت‌ماه 1402 با سی‌امین روز ماه رمضان تقارن پیدا کرد و در این روز تصاویری دسته جمعی از یک‌هزار و 400 روزه‌دار یزدی که از تاریخ ۲۷ الی ۲۹ رمضان در مسجد ملااسماعیل معتکف شده بودند منتشر شد که قرارگیری بیانات مقام معظم رهبری در کنار این تصاویر مبنی بر اینکه «وقتی شما به این جوان‌های انقلابی نگاه می‌کنید، تصدیق می‌کنید که انقلاب دارد همچنان تولید می‌کند و زایش دارد؛ دائم رویش در انقلاب وجود دارد.» جلوه بی‌نظیری به تصویر این جوانان این دیار داد.

اردیبهشت 1402 در یک نگاه

تصادفی با ۱۴ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در محور یزد– میبد از اتفاقات عصر اولین روز اردیبهشت‌ماه بود در این حادثه چهار دستگاه خودروی پژو ۴۰۵، سمند، پژو پارس و سمند با هم برخورد کرده بودند که به خیر گذشت و حال  مصدومان که همگی از اعضای یک خانواده بوده اند مساعد گزارش شده بود و به صورت سرپایی توسط اورژانس درمان شدند.

 

مردم دارالعباده یزد نماز عید فطر را پس از ۳۰ روز عبادت و بندگی ویژه در درگاه خداوند در روز دوم اردیبهشت‌ماه به امامت آیت‌الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در امامزاده سید جعفر(ع) یزد برپا کردند.

 

در همین ایام بود که افزایش قیمت مرغ در استان یزد  خبرساز شد  و در چهارم اردیبهشت‌ماه، جوکار، مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان در این زمینه در گفتگو با یزدرسا گفت: قیمت مرغ بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و متأسفانه در حال حاضر تولید مرغ در استان کاهش داشته و در مقابل به علت افزایش قیمت گوشت قرمز، تقاضا برای خرید مرغ افزایش‌یافته است.

 

وی افزوده بود: قیمت مرغ در استان برای مصرف‌کننده در حال حاضر  ۷۰ هزار ۹۰۰ تومان است که تقریباً نزدیک به قیمت واقعی است و قیمت فعلی تا چندین ماه ادامه خواهد یافت.

اردیبهشت 1402 در یک نگاه

جوکار گفته بود: مرغداران استان حدود ۴ ماه مرغ را پائین‌تر از قیمت مشخص شده به فروش رساندند و در این مدت که مرغداران در حال ضرردهی بودند هیچ مسئولی از جهاد کشاورزی راه‌حلی برای تولیدکنندگان ارائه نداد ولی حال که مرغ به قیمت واقعی نزدیک شده پشت‌ هم جلسه برگزار می‌کنند.

 

برکات ماه رمضان پس از اتمام این ماه نیز همچنان بر مردم یزد جاری بود و در این روز دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد از فراهم شدن مقدمات آزادی ۱۰ زندانی در استان یزد به مناسبت  عید سیعد فطر  خبر داد  و رشد ۱۴ درصدی اهدای خون توسط یزدی‌ها در ماه رمضان نسبت به سال گذشته توسط آقائی، مدیر کل انتقال خون استان یزد اعلام شد.

 

در روز هفتم اردیبهشت ماه با نزدیک شدن به روز کار و کارگر سردار زارع‌کمالی فرمانده سپاه الغدیر یزد از قدردانی کارگران کارخانجات در یزد توسط سپاه الغدیر خبر داد و گفت: همزمان با 11 اردیبهشت‌ماه روز کارگر از کارگران 110 کارخانه در سطح استان یزد توسط نیروهای سپاه قدردانی می‌شود.

 

وی اضافه کرده بود: کارگران رکن اصلی تولید به شمار می‌روند؛ بی‌شک در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال «رونق تولید، مهار تورم» نامگذاری شده، کارگران نقش و اثرگذاری بالایی دارند.

 

در 9 اردیبهشت‌ماه نیز در مراسمی با حضور استاندار یزد و مدیر کل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و امور بین‌الملل وزارت ورزش و جوانان و در غیاب خبرنگاران زهیر حاجی حسینی به عنوان سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان معرفی شد.

 

همزمان با روز کارگر و تقدیر سپاه الغدیر از کارگران یزدی، فیلمی از معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد به عنوان عیدی کارگران در روز کارگر منتشر شد که در آن در جمع کارگران یزدی از پیگیری مسئولان استان برای حل مطالبات کارگران آنان خبرداد و گفت: تمامی کارگران اخراج شده صنایع لاستیک به سر کار خود بازخواهند گشت.

اردیبهشت 1402 در یک نگاه

12 اردیبهشت‌ماه روز معلم را نیز مسئولان یزدی به طرق مختلف و با حضور در مدارس و تجلیل از مقام آنها تجلیل کردند.

 

سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به استان یزد یکی از رخدادهای 14 اردیبهشت‌ماه امسال بود که در این سفر عملیات بهره‌برداری از کارخانه تولید کیک زرد ساغند آغاز شد.

 

تعطیلی برخی جایگاه‌های CNG یزد به دلیل تعمیرات از مواردی بود که در روز 16 اردیبهشت ماه خبرساز شد و قاسمی مسئول جایگاه‌های CNG شهرداری یزد در این زمینه گفت: جایگاه‌های سی ان جی از قبل ایام نوروز به استانداردسازی، اورهال و تعمیرات برخورد کرد، اما چون زمان آن قبل از ایام نوروز بود، برای اینکه خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی با مشکل مواجه نشود، عملیات مرتبط با آن به الان موکول شد و از یک تا سه هفته آینده این جایگاه‌ها به مدار بهره برداری باز می‌گردند.

 

برقراری پرواز مسیر یزد- تبریز از خبرهای روز 17 ادیبهشت‌ماه بود که گفته شد این پرواز پس از وقفه چند ماهه توسط شرکت هواپیمایی پارس‌ایر با چهار پرواز رفت و برگشت از سرگرفته شده است.

 

بی‌سامانی ۳ هزار معبر در شهر جهانی یزد از خبرهایی بود که در روز 18 اردیبهشت‌ماه در فضای مجازی استان دست به دست چرخید و حیدری، سخنگوی شورای شهر یزد در این زمینه در گفتگو با یزدرسا گفت: مسئله مهم این است که ۲ تا ۳ هزار معبر در شهر، نیاز به نام‌گذاری و یا تغییر نام دارند زیرا آشفتگی نام‌گذاری در محلات بسیار زیاد است.

 

وی اضافه کرد: برخی از اسامی در یک خیابان مشابه یکدیگرند و تنها در یک کلمه تفاوت جزئی دارند اما هیچ یک از آن‌ها را نمی‌توان تغییر داد زیرا مردم آن ناحیه سال‌ها با این اسامی آدرس‌دهی کرده‌اند.

 

19 اردیبهشت ماه نیز شاید خبر اعطای ۸۷۰ فقره تسهیلات بانکی به بیماران خاص یزد مرهمی ناچیز بر وضعیت آنها بود.

 

رضوی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در این زمینه گفت: تلاش‌هایی برای تسریع روند درمان و کاهش هزینه‌های درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج، انجام شده و تاکنون ۳۸۵۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان، جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند که ۸۷۰ نفر از آنها موفق به دریافت وام شده‌اند.

 

سال 1402 با خبرهای خوشی برای خانواده‌های خوش جمعیت یزد همراه بود، خبر«زمین به خانواده‌های یزدی مشمول طرح جوانی جمعیت به‌زودی تحویل داده خواهد شد»، در روز 21 اردیبهشت‌ماه را شاید بتوان بهترین خبر برای خانواده‌های خوش جمعیت در یزد در سال 1402 دانست، فاطمی استاندار یزد در این زمینه در گفتگو با یزدرسا گفت:  یک قطعه زمین ۲۰۰ متری برای خانواده‌های یزدی دارای سه فرزند و بیشتر در نظر گرفته شده که مراحل آماده‌سازی آن در حال انجام است و به‌زودی تحویل تمام این خانواده‌ها خواهد شد.

 

وی گفته بود: برای تشویق خانواده‌ها در زمینه فرزندآوری باید اتفاقات مثبتی در زمینه مسکن، اشتغال و تسهیلات رقم بخورد.

 

خبر احیا و واگذاری ۶۰ معدن در استان یزد نیز در همین روز منتشر شد، دهقانی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در این زمینه گفته بود: امسال در زمینه رشد تولید قرار است ۳۰ معدن احیا، ۳۰ معدن واگذار و  همچنین ۳۰ واحد صنعتی راه‌اندازی، ۳۰ واحد صنعتی تکمیل ظرفیت،۳۰ واحد صنعتی نیز احیا و ۱۲ نیروگاه خورشیدی احداث شود.

 

خبر ناگوار و تأسف برانگیر سقوط ترن کودک در پارک شادی یزد و حادثه برای چند کودک در حین تفریح کودکان شب 23 اردیبهشت‌ماه کام مردم به خصوص خانواده این کودکان را تلخ کرد.

اردیبهشت 1402 در یک نگاه

طباطبایی، مدیر روابط عمومی اورژانس یزد در این زمینه در گفتگو با یزدرسا گفته بود: بر اثر خارج شدن قطار بازی کودکان از ریل، یک دختر و یک پسر، هفت و هشت ساله مصدوم شدند که با مراجعه آمبولانس اورژانس به پارک، کودکان آسیب دیده توسط والدینشان به اورژانس تحویل داده شدند.

 

وی اضافه کرد: دو مصدوم این حادثه به بیمارستان رهنمون اعزام شدند؛ یکی از کودکان پس از معاینه مرخص شد اما کودک دیگر در آی. سی. یو بستری شده است.

 

خبر کسب رتبه اول استان یزد در زمینه شاخص دسترسی مردم به رایانه  نیز در روز 26 اردیبهشت‌ماه منتشر شد که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در این زمینه گفته بود: رتبه اول استان در شاخص دسترسی مردم به رایانه، بیانگر اقبال و توجه مردم استان به این حوزه و عملکرد خوب بخش‌های خصوصی فعال استان است علاوه بر آن یزد همچنین در شاخص توسعه‌یافتگی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) رتبه دوم را کسب کرد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از