حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
امام جمعه اردکان مطرح کرد:

دهه کرامت فرصتی مغتنم برای معرفی اهل بیت

دهه کرامت فرصتی مغتنم برای معرفی اهل بیت

امام جمعه اردکان گفت: دهه کرامت فرصت مغتنمی است برای اینکه بیش از پیش اهل بیت(ع) را به مردم خودمان و به مردم دنیا معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، ضمن گرامیداشت ایام دهه کرامت و تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و حضرت امام رضا(ع) گفت: علاوه بر زیارت آشنایی به معارف اهل بیت و عمل به معارف و دستورات اهل‌بیت علیهم‌السلام  راه تقرب به سوی آنهاست.

وی ادامه داد: در حدیثی از حضرت امام رضا(ع) آمده در روز قیامت اولین چیزی که از بنده سئوال می‌کنند نماز است و اگر توانست این سئوال را جواب دهد و از نمازش دفاع کرد نجات پیدا خواهد کرد و گرنه نمی‌تواند نجات پیدا کند چرا که نماز از برترین توشه‌های آخرت است.

امام جمعه اردکان با بیان اینکه ما ایر‌انی‌ها توفیق داریم تا امام رضا(ع) را بیشتر زیارت کنیم، افزود: برخی که امکان حضور در حرم امام رضا(ع) را ندارند درهمه ایام سال به ویژه این ایام دهه کرامت فرصت مغتنمی است که از راه دور ایشان را زیارت کنند و در واقع ما در هر نقطه از عالم که حضور داشته باشیم می‌توانیم با حضور قلب دائما اهل بیت علیهم‌السلام را زیارت کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اولیای الهی نقل می‌کند ما در هر کجای عالم که قلباً حضرت امام رضا(ع) را صدا بزنیم و به ناحیه مقدسه امام رضا(ع) توجه‌ای کنیم، این امام همام و بزرگوار سریع جواب می‌دهد و اگر همین صلوات خاصه را از دور بخوانیم و توجه داشته باشیم ایشان فورا نظر می‌کنند و این همان معنای انیس‌النفوس است که برای ایشان برگزیده‌اند یعنی کسی که با همه انس دارد و با کمترین توجه، به همه نظر می‌کند. 

شاکر عنوان کرد: از اول ماه ذی‌القعده مصادف با میلاد حضرت معصومه(س) تا یازدهم ذی‌القعده مصادف با میلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع) که دهه کرامت نامیده می‌شود برکات وجودی اهل بیت در کشور و مجالس مختلف دیده می‌شود بنابراین فرصت مغتنمی است برای اینکه بیش از پیش اهل بیت(ع) را به مردم خودمان و به مردم دنیا معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: ما وظیفه داریم در این دهه کرامت رسالت خود را نسبت به اهل بیت(ع) انجام دهیم و ائمه اطهار را در سه بعد معنوی، سبک زندگی و سیاست به همه معرفی کنیم و البته شناخت ملت ایران را هم باید نسبت به امام رضا(ع) و دیگر اهل بیت(ع) با تبیین سیره و روش آنها بالا ببریم. 

امام جمعه اردکان اضافه کرد: متأسفانه گاهی معرفت نسبت به اهل بیت پایین است بنابراین از وظایف دیگر ما این است که از فرصت رسانه و ارتباطات جدید استفاده کنیم و معارف و دستورات اهل بیت(ع) را در دنیا ترویج کنیم چرا که امام رضا(ع) فرمودند: اگر مردم ما با کلام، زیبایی‌های احادیث و سیره ما آشنا شوند خودشان پیرو ما می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از