حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
رئیس شورای شهر یزد خبر داد:

اعتبار ۷۰۰ میلیاردی برای آزادسازی معابر یزد

اعتبار ۷۰۰ میلیاردی برای آزادسازی معابر یزد

رئیس شورای شهر یزد گفت: در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان برای تملکات و آزادسازی معابر در شهر یزد در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، عزیزالله سیفی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه استان یزد، با تشریح اقداماتی که در دوره ششم شورای شهر یزد انجام گرفته است، گفت: در این شورا در انتخاب شهردار هیچ‌ تأخیری نبود و حتی قبل از زمان موعد شهردار انتخاب شد در حالی که در دوره‌های قبل اینگونه نبود.

وی ادامه داد: شورای ششم با کمترین چالش و اختلاف نظر به کار خود ادامه می‌دهد و هماهنگی و انسجامی خاصی در شورای ششم شورای شهر یزد وجود دارد که در کشور زبانزد است هر چند اختلاف نظر و سلیقه در بررسی مصوبات شورا طبیعی است و برای رسیدن به بهترین نتیجه لازم است اما با اختلاف بین اعضای شهر متفاوت است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، شورای شهر یزد به عنوان یکی از شوراهای برتر استان انتخاب شد، ادامه داد: در این مدت شورای شهر ۲۰۰ جلسه با ۵۸۵ مصوبه داشته‌است ‌و ۹ کمیسیون نیز دارد که بحث‌های کارشناسی طرح‌ها در کمیسیون‌ها انجام می‌شود و سپس در صحن علنی شورای شهر مطرح می‌شود‌.

وی اضافه کرد: در شورای‌های شهری یزد کمیسیون‌های فعالی وجود دارد که با کارهای پژوهشی و بررسی‌های دقیق که در لایه‌های شهرداری انجام می‌شود، کمترین رد مصوبات شورای شهر یزد را در هیأت‌های تطبیق رسیدگی به مصوبات در فرمانداری داشتیم و جز یکی دو مورد بقیه مصوبات به تأیید کمیته تطبیق فرمانداری رسیده است.

سیفی با اشاره به بودجه شهرداری یزد گفت: زمانی که شورای دوره ششم یزد شهرداری را در سال ۱۴۰۰ تحویل گرفت، کل بودجه شهرداری هزار و‌ ۸۰۰ میلیارد تومان بود که کامل تحقق یافت، در سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری به ۲ هزار و‌ ۲۲۷ میلیارد ‌‌‌‌‌‌تومان رسید که با افزایش مواجه بود و این میزان در سال ۱۴۰۲ نیز، ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: برای امسال بودجه شهرداری یزد ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد مصوب شد که ۷۲ درصد آن صرفاً برای پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود و ۲۸ درصد آن مربوط به هزینه‌های جاری است که این میزان رشد ۱۸۳ درصدی بودجه به خصوص در زمینه فعالیت‌های عمرانی را در شهر یزد نشان می‌دهد.

رئیس شورای شهر یزد عنوان کرد: در شورای ششم بسیاری از پروژه‌های شهر یزد که سال‌های سال روی زمین مانده بودند و بسیاری از اعضای شوراها و شوراهای گذشته آرزوهای تحقق این پروژه‌ها داشتند پیگیری و به نتایج خوبی رسید.

وی اجرای رینگ شهری را از جمله پروژه‌های زمین مانده در گذشته دانست و افزود: این پروژه در کل ۱۷ کیلومتر بوده است که بخشی از آن تحت عنوان بلوار ایرج افشار در دانشگاه یزد عبور می‌کند که در این شورا اجرایی شده و با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی همراه بوده است و پروژه بلوار شهید پارساییان و بلوار شهید فلاح نیز در این رینگ در حال انجام و رو به اتمام است.

سیفی ادامه داده: بلوار آیت‌الله ابوترابی نیز از جمله پروژه‌هایی است که حدود ۲۰ سال بر روی زمین مانده و تملکات آن باقی مانده بود که در این دوره، آسفالت کل این بلوار به اتمام رسیده و نصب تأسیسات شهری و اصلاح تقاطع‌های این بلوار نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اجرای دیگر پروژه‌های نیمه تمام در این دوره از شورای شهر یزد، گفت: در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان برای تملکات و آزادسازی معابر در شورای شهر یزد و شهرداری یزد در نظر گرفته است و اقدامات لازم برای اجرای پروژه‌هایی چون بلوار امام باقر(ع)، بلوار حضرت خدیجه(س)، بلوار موحدین خیرآباد، بلوار پیامبر اعظم(ص) در حال انجام است.

سیفی اضافه کرد: تقاطع شهدای نعیم‌آباد در شورای قبل شروع شده بود که در این دوره از شورای شهر یزد به اتمام رسید و تقاطع صاحب‌الزمان نیز هم اکنون بالغ بر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان خرداد به اتمام برسد.

وی با اشاره به وضعیت آسفالت معابر در شهر یزد نیز گفت: پس از اینکه سیل سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد به ۶۰۰ خانه خسارت زد و خیابان‌ها و معابر را تخریب کرد که در این زمینه در ابتدای سال گذشته، ۲۰۰ میلیارد اعتبار برای آسفالت معابر در نظر گرفته شد که به اعتبار بیشتری نیاز بود و این اعتبار به ۲۵۰ میلیارد افزایش یافت و بیش‌ از یک میلیون مترمکعب آسفالت در ۱۴۰۲ در شهر یزد انجام شد و همین میزان اعتبار برای سال ۱۴۰۳ نیز در نظر گرفته شد.

رئیس شورای شهر یزد عنوان کرد: رفع آبگرفتگی در شهر یزد با ۸۰۰ چاه جذبی در شهر یزد انجام می‌شود و عمده مشکل در زمینه روان‌آب‌ها با استفاده از این چاه‌های جذبی و لوله‌گذاری ها قطوری که برای هدایت آب‌ها در نظر گرفته شده انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اولین بار در شهر یزد در این دوره از شورای شهر یزد ۴ هزار و ۶۰۰ تابلو در شهر یزد نصب شده است که معادل ۱۰ سال گذشته است و برنامه‌ریزی شده در سال ۱۴۰۳، ۴ هزار تابلو در شهر یزد تعویض و یا جدیداً نصب می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از