حالت تاریک
پنج‌شنبه, 20 اردیبهشت 1403
عضو سابق شواری مرکزی جنبش عدالت‌خواه کشور:

اعتراض دانشجویان آمریکایی آغاز فروپاشی هژمونی صهیونیست است

اعتراض دانشجویان آمریکایی آغاز فروپاشی هژمونی صهیونیست است

عضو سابق شواری مرکزی جنبش عدالت‌خواه کشور گفت: اعتراض دانشجویان در غرب و آمریکا آغاز فروپاشی این ایده، فلسفه و هژمونی سندگونه‌ای است که غرب و صهیونیست برای خود ساخته‌اند..

مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی نسبت به رویکرد دولت‌شان در مورد مسئله غزه و فلسطین و سرکوب آن‌ها از سوی نیرو‌های نظامی اظهار کرد: اعتراضات محدودی در دانشگاه‌های آمریکا شکل گرفت که با سرکوب گسترده‌ای مواجه شد؛ نکته و سوال اول دانشجویان این بود که چرا آمریکا و کنگره غرب حمایت‌های خود را از نسل‌کشی در غزه و فلسطین متوقف نمی‌کند.

وی افزود: بنزینی که بر روی این آتش ریخته شد سرکوب گسترده دانشجویان بود و علت این امر این بود که سیستم آموزش عالی آمریکا این موضوع را متوجه شده است که فروپاشی ایده صهیونیسم به عنوان حافظ نظم فعلی جهان و به ویژه منافع آمریکا در منطقه یک فروپاشی جدی برای فلسفه غرب است.

عضو سابق شواری مرکزی جنبش عدالت‌خواه کشور با بیان اینکه علت اصلی این سرکوب‌ها را باید در این جست که این جدیت در این سرکوب‌ها که حتی در اعتراضات داخلی آمریکا اینگونه سرکوبی را شاهد نبودیم، برخواسته از چیست، تصریح کرد: علت این است که این افراد متوجه شدن که یک رژیم سرکوبگر، غاصب و کودک‌کش برساخته فلسفه‌ای شده است که سال‌ها متراکم شده است.

وی افزود: اعتراض دانشجویان در غرب و آمریکا آغاز فروپاشی این ایده، فلسفه و هژمونی سندگونه که برای خود ساخته است.

زارع با بیان اینکه در این میان یک مقایسه‌ای بین اعتراضات دانشجویان ایرانی و آمریکایی شکل می‌گیرد، عنوان کرد: اساسا مقایسه علت گستردگی اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا و حجم پایین گستردگی دانشجویان در ایران اشتباه است، زیرا بحث و لایه اعتراض و کنشگری دانشجویان ایرانی با دانشجویان غربی متفاوت است.

وی ادامه داد: دانشجویان غربی خود، جامعه و دولتش را در این اتفاقات مقصر می‌داند و کشور خود را به عنوان بزرگترین حامی ظالم می‌بیند و به همین دلیل اعتراض آنان وجهه جدی‌تری به خود می‌گیرد.

عضو سابق شواری مرکزی جنبش عدالت‌خواه کشور تصریح کرد: لایه اعتراضی دانشجوی ایرانی حمایت از مظلوم است که اتفاق افتاده حتی اگر با ابعاد کوچکتر این حمایت صورت گیرد، زیرا دانشجوی ایرانی دلیلی برای گسترش ابعاد اعتراضی خود نمی‌بیند و در وهله دوم حمایت از اقدامات حاکمیت خود است که این مهم در حال رخ دادن است و دانشجوی ایرانی باید در این زمینه جامعه خود را هدایت و رهبری کند.

وی با بیان اینکه علت و ریشه تحصن دانشجویان آمریکا اعتراض به لایحه حمایتی سنا است، عنوان کرد: اعتراض به روابط اقتصادی آمریکا با اسرائیل و حضور گسترده دانشجویان صهیونیست در مراکز آموزش عالی آمریکا از جمله دیگر دلایل تحصن دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا است.

زارع ادامه داد: دانشجویان ایرانی باید حمایت گسترده‌ای از دانشجویان آمریکایی با شکل‌گیری هسته‌های ارتباطی با دانشجویان بین‌الملل بر سر مسئله‌ای مشترک و واحد اعلام کنند و این را فرصتی در راستای از بین بردن و بهبود وجهه ساخته شده برای ایران از سوی غرب مانند ایران‌ستیزی و اسلام‌ستیزی بدانند.

وی در پایان گفت: در اعتراضات دانشجویان آمریکایی شاهد صحنه‌هایی زیبا همچون دفاع دانشجویان آمریکا از دانشجویان مسلمان در برابر حملات پلیس آمریکا بودیم و دیدیم که چه هزینه‌هایی را متحمل شدند تا اعتراض خود را به گوش همگان برسانند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از