حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیر کل سازمان تبلیغات یزد عنوان کرد:

اعزام ۳۰۰ روحانی به مناطق مختلف استان یزد

اعزام ۳۰۰ روحانی به مناطق مختلف استان یزد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: بیش از ۳۰۰ روحانی برای تبلیغ و انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی و تبیینی به مناسبت ماه محرم حسینی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی گفت: بیش از ۳۰۰ روحانی برای تبلیغ و انجام برنامه‌های مختلف فرهنگی و تبیینی به مناسبت ماه محرم حسینی به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

وی افزود: جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری به خصوص در ارتباط با فلسفه قیام درس آموز حضرت امام حسین (ع) و حادثه کربلا جزء برنامه‌های محوری فعالیت روحانیون استان است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی با قدردانی از اساتید حوزه و دانشگاه و تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی و با تسلیت ایام محرم به اهمیت تبیین ابعاد حادثه عاشورا و کربلا در جامعه به خصوص برای نسل جوان تاکید و ادامه داد: تمامی لحظات کربلای حسینی درس آموز است و باید به درستی تبیین شود.

این مسئول در ادامه به نقش هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی در ماه محرم اشاره کرد و گفت: همانند سنوات گذشته در اکثر مساجد و حسینیه‌ها با حضور کارشناسان مذهبی و هیات‌های عزاداری، برنامه‌های مختلف سوگواری و تبیینی برگزار می‌شود.

نجیمی از فعالیت مبلغان دینی و هیات‌های مذهبی استان قدردانی کرد و یادآور شد: برنامه‌های ویژه ماه محرم در سطح مناطق مختلف با مشارکت بیش از یک هزار و ۵۰۰ هیات و همکاری اساتید حوزی و دانشگاهی و کارشناسان مذهبی و فرهنگی پیگیری می‌شود.

شایان ذکر است؛ استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت بیش از سه هزار مسجد دارد که از این تعداد ۲ هزار باب آن فعال است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از