حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
رئیس سازمان حج و زیارت یزد مطرح کرد:

اعزام 3 هزار و139 یزدی به سرزمین های وحی

اعزام 3 هزار و139 یزدی به سرزمین های وحی

رئیس سازمان حج و زیارت استان یزد از اعزام 3 هزار و139 زائر یزدی به سرزمین های وحی در سال جاری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «یزد رسا»، علی‌اشرف  ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به اینکه در سال جاری 3 هزار 139 زائر در قالب 23 کاروان و با 13 پرواز از فرودگاه شهید صدوقی به مراسم حج اعزام خواهند شد تصریح کرد: از این تعداد 1387 نفر مرد و 1743 نفر زن و کوچک‌ترین زائر یزدی ۷ساله  و مسن‌ترین زائر یزدی نیز ۹۴ساله است.

وی ادامه داد: امسال دو مجموعه ثابت به زائران استان یزد اختصاص‌یافته است که یک مجموعه در مدینه و یک مجموعه نیز  در مکه است.

مدیر حج و زیارت استان یزد با بیان اینکه تاریخ آغاز اعزام‌ها قطعی نیست تصریح کرد: تاریخ اعلامی به استان یزد در حال حاضر از 13 خرداد آغاز و لغایت 17 خرداد ادامه خواهد داشت و طول مدت سفر زائران یزدی پیش بینی می شود حدود 37 روز باشد که تاریخ برگشت نیز هنوز قطعی نیست.

اشرف با اشاره به اینکه یکی از تغییراتی که امسال در روند برگزاری زائران به سرزمین انجام شده در زمینه حمل‌ونقل است خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته زائران برای تردد بین مکه و مدینه و برعکس با اتوبوس جابه‌جا می‌شدند که مسائل و مشکلات خاص خود را داشت که در سال جاری تصمیم بر آن گرفته شده است که تمام زائران این مسیر را با قطار شهری طی کنند و مکان‌های اسکان نیز یک تعداد هتل مشخص است که هرساله این هتل‌ها بین استان‌ها به چرخشی فعال است.

وی با توصیه به زائران که از اکنون به‌صورت روزانه 20 الی30 دقیقه پیاده روی داشته باشند اظهار داشت: در مکه و مدینه چهار آشپزخانه ویزه طبخ غذای زائران در نظر گرفته شده است.

در ادامه این نشست سید شهاب حسینی مسئول عتبات سازمان حج و زیارت استان یزد در سخنانی با اشاره به اینکه  در سال 1402 بیش از 7 هزار و 501 زائر یزدی به‌صورت زمینی به عتبات‌عالیات اعزام و 8 هزار 376 زائر یزدی  نیز به‌صورت هوایی به سمت عتبات‌عالیات اعزام شد.

وی ادامه داد: در اوایل سال 1402 تنها یک پرواز در استان برای اعزام زائران وجود داشت ولی در حال حاضر دو پرواز در روزهای جمعه و شنبه  کار اعزام زائران را به عتبات عالیات بر عهده دارند. 

حسینی به استقبال خوب مردم یزد برای اعزام به عتبات‌عالیات خبر داد و گفت: در حال رایزنی برای افزایش یک هواپیمای دیگر برای اعزام مردم یزد به عتبات‌عالیات هستیم.

حجت‌الاسلام علی حبیبیان نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت استان یزد نیز در ادامه این نشست خبری با بیان این که امسال ۲۳ کاروان استان یزد در قالب کاروان‌های ۹۵، ۱۲۰، ۱۳۵، ۱۶۵ و ۱۸۵ نفره طراحی شده است، گفت: در دو نوع اول کاروان‌ها یک روحانی به همراه هر یک از کاروان‌ها حضور دارند؛ ولی در کاروان‌های ۱۳۵ نفر به بالا بسته به ظرفیت و تعداد بانوان یا یک معینه که برخوردار از تحصیلات حوزوی است برای رسیدگی به مسائل بانوان زائر یا یک معین به همراه کاروان خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: امسال ۲۳ روحانی، ۵ معینه و چهار معین در کاروان‌های استان یزد در موسم حج حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به مدینه‌اول بودن زائران استان، گفت: در مجموع ۱۰ جلسه آموزشی تا قبل از اعزام کاروان‌ها برای زائران برگزار می‌شود و امیدواریم زائران با آمادگی در این مراسم حاضر شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از