حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
در ارتباط ویدیوکنفرانسی با رئیس‌جمهور انجام شد؛

افتتاح رسمی نیروگاه ۱۰ مگاواتی ساغند شهرستان اردکان

افتتاح رسمی نیروگاه ۱۰ مگاواتی ساغند شهرستان اردکان

باتوجه به اتمام احداث نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی ساغند شهرستان اردکان و به بهره‌برداری رسیدن آن؛ استاندار یزد در ارتباط ویدیوکنفرانسی با رئیس‌جمهور این نیروگاه را به طور رسمی افتتاح کرد.

به گزارش «یزدرسا» به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد، در راستای سند تحولی یزد نوین برای تحقق توسعه 2000 مگاواتی نیروگاه‌های خورشیدی استان؛ افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی ساغند توسط مهران فاطمی استاندار یزد در ارتباط تصویری با رئیس‌جمهور و وزیر نیروی دولت سیزدهم انجام شد.

افزایش ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر در استان، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق منطقه و کاهش تلفات، صرفه‌جویی در مصرف آب و سوخت‌های فسیلی و کاهش انتشار گازهای آلاینده از اهداف این پروژه است که با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 2200 میلیارد ریالی برای بخش نیروگاه و 500 میلیارد ریالی برای بخش اتصال به شبکه، توسط بخش خصوص به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

گفتنی است پروژه احداث نیروگاه ساغند اردکان با ظرفیت 10 مگاوات در اسفندماه 1401 در زمینی به مساحت 15 هکتار به اتمام رسیده و با دارا بودن 18 هزار و 324 پنل، 86 اینورتر و چهار ترانسفورماتور؛ به پست 63 به 20 کیلوولت ساغند متصل شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از