حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
معاون سابق توسعه حل اختلاف یزد اعلام کرد:

افزایش ۲۷ درصدی صلح و سازش در یزد

افزایش ۲۷ درصدی صلح و سازش در یزد

معاون سابق توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: از سال ۹۸ تا پایان مرداد 1۴۰۲ رشد ۲۷ درصدی صلح و آشتی بین طرفین اختلاف در شورای حل اختلاف استان یزد به ثبت رسیده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، محمدرضا حداد اظهار کرد: معاونت توسعه حل اختلاف استان یزد در سال گذشته رتبه سوم کشور از حیث صلح و سازش را کسب کرد.

وی از کاهش ۴۸درصدی موجودی پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف استان یزد در سنوات اخیر یاد کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۸ که شورای حل اختلاف مکانیزه شد و امکان اخذ دقیق آمار وجود دارد، موجودی پرونده‌ها از ۶ هزار و ۸۴ پرونده به سه هزار و ۶۸ فقره رسیده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: در این مدت بیش از ۱۱ هزار پرونده به شورا‌های حل اختلاف وارد شده است؛ اما با وجود این افزایش ورودی، موجودی پرونده‌ها به صورت چشمگیر کاهش یافته است.

وی به افزایش ۹ درصدی ابلاغ الکترونیک در شعب شورا‌های حل اختلاف استان یزد از ۸۶درصد به ۹۵ درصد اشاره کرد و افزود: ارتقاء درصد ابلاغ الکترونیک به تقویت سرعت کار در شعب رسیدگی و اجرای احکام و رضایت‌مندی مراجعین کمک شایانی کرده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد از ارتقاء چارت سامانی معاونت توسعه حل اختلاف استان یزد به لحاظ گسترده شدن ماموریت‌های محوله به این معاونت خبر داد و ابراز‌امیدواری کرد به منظور انجام رسالت‌ها و مأموریت‌های محوله، پست‌های سازمانی تکمیل شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از