حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس پلیس راهور استان یزد خبر داد

افزایش 6 درصدی تصادفات جرحی درون شهری یزد

افزایش 6 درصدی تصادفات جرحی درون شهری یزد

رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان تصادفات جرحی درون شهری در استان یزد ۶ درصد افزایش است.

مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا»، در خصوص آمار تصادفات درون شهری در استان یزد گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان تصادفات جرحی درون شهری در استان یزد ۶ درصد افزایش و میزان تصادفات منجر به فوت ۳ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین آمار تصادفات درون شهری مربوط به شهرستان یزد و کمترین تصادفات مربوط به شهرستان مروست بوده است و شهرستان میبد نیز پس از یزد بیشترین تصادفات درون شهری در استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهور استان یزد با بیان اینکه تصادفات فوتی در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش همراه بوده است، ادامه داد: شهرستان میبد بیشترین رشد تصادفات فوتی را با ۱۰۰ درصد افزایش به خود اختصاص داده و  آمار فوتی‌های تصادف در این شهرستان از هشت نفر در سال گذشته به ۱۶ نفر در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به معابر پر حادثه در شهر یزد در ۱۰ ماهه نخست سال جاری عنوان کرد: بیشترین تصادفات در شهر یزد در بلوارهای باهنر، پاکنژاد، دانشجو، خیابان امام خمینی(ره) و میدان صنعت به وقوع پیوسته است.

زارع عنوان کرد: ۵۰ درصد از متوفیان تصادفات درون شهری امسال در استان یزد موتورسیکلت‌سواران هستند و سهم عابران پیاده نیز در فوتی‌های تصادفات ۳۷ درصد و سهم دوچرخه‌سواران ۵ درصد و بقیه مربوط به سایر موارد است.

وی افزود: در تصادفات جرحی درون‌شهری یزد نیز سهم خودروهای سواری ۵۰ درصد، سهم موتورسیکلت‌سواران ۳۵ درصد، سهم عابران پیاده ۱۰ درصد و بقیه مربوط به سایر موارد است.

وی با اشاره به دلایل اصلی تصادفات در استان یزد گفت: عدم رعایت حق تقدم با سهم ۵۰ درصدی و عدم توجه به جلو با سهم ۳۰ درصدی دلایل اصلی تصادفات درون شهری استان یزد است و سرعت بالا نیز یکی دیگر از دلایل این تصادفات است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از