حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
نماینده مردم یزد در مجلس:

صنایع پائین‌دستی رشد نکرده است

صنایع پائین‌دستی رشد نکرده است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع پائین‌دستی رشد نکرده است؛ استان یزد در زمینه تولید لوازم خانگی می‌تواند تبدیل به یک قطب شود که در این زمینه باید چاره‌اندیشی کرد.

به گزارش «یزدرسا»، محمدصالح جوکار در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر کشور، استاندار، صنعتگران و فعالان اقتصادی استان یزد در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد با بیان اینکه متاسفانه صنایع پائین‌دستی رشد نکرده است، اظهار کرد: استان یزد در زمینه تولید لوازم خانگی می‌تواند تبدیل به یک قطب شود که در این زمینه باید چاره‌اندیشی کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میزان پرداخت تسهیلات برای استان یزد بسیار کم است، افزود: اگر میزان پرداخت تسهیلات به استان افزایش یابد واحدهای تولیدی فراوانی در سطح استان می‌توانند، ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

 وی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم موضوع واگذاری اختیارات به استان‌ها بسیار تاکید شد، ولی عملا اتفاق قابل‌توجهی در این زمینه انجام نشد، عنوان کرد: اگر این اتفاق به وقوع نپیوندد استان‌ها دست‌بسته خواهند بود و اجرای طرح‌ها در استان‌ها فشل است.

این مقام مسئول بیان کرد: در زمینه گردشگری نیز استان یزد دچار مشکلاتی است که اولین آن زیرساخت‌ها است.

جوکار با تاکید بر اینکه یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی مردمی‌سازی آن بوده و در استان یزد به خوبی اجرا شده است، تصریح کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در استان توسط خود مردم صورت گرفته و تنها نیاز به حمایت دارند تا بتوانند این سرمایه‌گذاری را گسترش دهند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از