حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه یزد:

الگوهای پوشالی غربی جایگزین الگوهای ایرانی نشوند

الگوهای پوشالی غربی جایگزین الگوهای ایرانی نشوند

امام جمعه یزد گفت: غرب با ایجاد الگوهای پوشالی در تلاش تا الگوهای مهم ایرانی-اسلامی را برای فرندانمان کمرنگ کند و شخصیت آنها را به‌گونه دیگر شکل دهد.

به گزارش پایگاه خبری یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا و پرهیز از گناه اظهار کرد: آنچه که ما را به سعادت می‌رساند و زمینه رشد و کمال ما را تضمین می‌کند، اطاعت از خداوند است.

وی افزود: باید حاکمیت درون ما برعهده خداوند باشد و نباید اجازه دهیم که شیطان حاکمیت درون ما را به دست بگیرد، زیرا تنها خداوند است که برای بندگانش خیر، سعادت و قرب الهی را می‌خواهد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: انسان در زمانی که زمینه گناه و معصیت فراهم شده است باید تقوا پیشه کند و گناه نکند تا سعادتمند شود.

وی با بیان اینکه انسان در زمان دارایی و زمان نداری نباید از خداوند غافل شود، عنوان کرد: انسان چه زمانی که ثروتمند باشد و چه زمانی که در فقر قرار دارد، نباید از یاد خدا غافل شود و از مسیر حق خارج شود.

ناصری ادامه داد: چرا باید خداوند را فراموش کنیم درحالیکه او تنها کسی است که خیر و صلاح آدمی را می‌خواهد؟، باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا در مسیر شیطان حرکت نکنیم.

امام جمعه یزد با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید اظهار کرد: بنابر سخنان ائمه معصوم باید برای شخصیت فرزندان خود احترام قائل شوید و او را بنده خدا بدانیم و در مسیر حق او را قرار دهیم تا به شخصیت ارزنده تبدیل شود.

وی افزود: در تربیت فرزندان باید به آنها کمک و با خدا آشنا کنیم، زیرا این بهترین خدمت به فرزند است و شخصیتی والا به او می‌دهد.

ناصری ادامه داد: فردی که محبت خدا را در خود دارد باید نسبت به پیامبر اکرم(ص) نیز محبت داشته باشد، زیرا انحراف از مسیر محبت پیامبر به معنای خروج از مسیر محبت خدا و پیروی از شیطان است.

امام جمعه یزد با بیان اینکه محبت خداوند است که ما را خلق کرده است، اظهار کرد: آفرینش دنیا و انسان بر پایه محبت خداوند است، بنابراین نباید از خداوند و حبّ خداوند غافل شویم.

وی افزود: ما نیز نسبت به فرزندان خود مسئول هستیم و باید او را به نحوی بزرگ کنیم که حبّ خدا و ائمه اظهار (ع) در قلب و دل او جای گرفته باشد.

ناصری با بیان اینکه فضای مجازی و رسانه‌های خارجی دشمن فرزندان ایرانی است، گفت: رسانه‌های خارجی و فضای مجازی در تلاش هستند تا با ایجاد الگوهای پوشالی هویت فرزندان ما را تغییر دهند و الگوهای مهم ایرانی و اسلامی را کمرنگ کنند.

وی با اشاره به اهمیت خانواده عنوان کرد: خانواده اجتماعی کوچک است که در کنار یکدیگر رشد می‌کنند، بنابراین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خانواده مومن و متدین باید محبت به یکدیگر را در درون اجتماع خود گسترش دهند و اجازه ندهند مسائل دیگر همچون الگوهای غربی ارزش خانواده را زیر سوال ببرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از