حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام‌جمعه موقت یزد:

امروز ایران مقتدرتر از هر زمان دیگری است

امروز ایران مقتدرتر از هر زمان دیگری است

امام‌جمعه موقت یزد گفت: با پیروز انقلاب اسلامی، ایران به تدریج جایگاه خود را به دست آورد تا آنجا که امروز ایران مقتدرتر از همیشه با دنیا حرف می‌زند.

آیت‌الله سید ناصر محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «یزدرسا» با بیان اینکه امروز ایران و انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری به پیشرفت و اقتدار رسیده است، اظهار کرد: برای رسیدن به این مسئله که ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار قرار دارد، نیاز است در نظر بگیریم که ایران دوران قبل از انقلاب چه وضعیتی داشته و امروز دارای چه جایگاه و وضعیتی در جهان است.

وی ادامه داد: ایران قبل از انقلاب، مخصوصاً در دوران پهلوی‌ها، آن‌قدر ضعیف و ناتوان بود که حکومت آن توسط بیگانگان انتخاب می‌شد و مردم هیچ نقشی در سرنوشت سیاسی کشور نداشتند. همه می‌دانند و مدارک آن هم به‌صورت مستند وجود دارد که رضاخان پهلوی، صرفاً چون فردی گوش‌به‌فرمان بیگانگان بود، مسئولیت کشور را عهده‌دار شد و در نهایت پسر او هم بنا به تعهداتی که به بیگانگان داد، جانشین شد.

امام‌جمعه موقت یزد تصریح کرد: دوران قبل از انقلاب دورانی بود که ملت و کشور ایران هیچ‌گونه استقلالی از خود نداشت و تمام ارکان حکومت توسط بیگانگان انتخاب می‌شدند.

 وی با بیان ایران تا پیش از انقلاب اسلامی بدون قدرت بود و حرفی برای گفتن در منطقه نداشت، بیان کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی، کشور ایران از نظر اقتصادی، فناوری، علم و ... کشور را به‌شدت عقب نگه داشته بودند و علیرغم اینکه ثروت کشور را به غارت می‌بردند، منافعی برای ایران حاصل نمی‌شد. 

محمدی گفت: با پیروز انقلاب اسلامی، ایران به تدریج جایگاه خود را به دست آورد. تا آنجا که امروز به اعتراف دوست و دشمن ایران تنها قدرت منطقه و یکی از ابرقدرت‌های جهان تبدیل شد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: ایران اسلامی امروز به‌جایی رسیده است که شاید طی ۲۰۰ سال گذشته، هیچ کشوری چنین رشدی نداشته است؛ وقتی آمریکایی‌ها شهید سلیمانی را به شهادت رساندند، ایران اعلام کرد که انتقام می‌گیریم و هرچقدر آمریکایی‌ها التماس کردند، که ایران انتقام نگیرد، فایده‌ای نداشت و پایگاه عین‌الاسد را هدف قرار داد. این یعنی اقتدار و قدرت که ایران بتواند کاری را انجام دهد که طی ۲۰۰ سال گذشته هیچ کشوری در برابر آمریکا نتوانست این‌چنین واکنشی داشته باشد.

وی با یادآوری عملیات وعده صادق که در پاسخ به حمله اسرائیل به سفارت ایران در سوریه بود، تصریح کرد: با انتقام سختی که ایران گرفت و ۹۰ درصد موشک‌های خود را در عملیات وعده صادق به هدف زد، این پیام به دنیا مخابره شد که ایران امروز مقتدرتر از همیشه در صحنه‌های بین‌المللی حضور دارد. 

امام‌جمعه موقت یزد گفت: امروز در ایران از لحاظ اقتصادی، زیرساخت‌های بسیار محکمی ایجاد کرده است، در امورات استراتژیک خودکفا بود و در صنایع اصلی، راهبردی و بنیادی میز به خودکفایی رسیده است؛ دوران ریاست جمهوری شهید رئیسی، ایران گام‌های بلندی برای رسیدن به استقلال اقتصادی برداشت.

وی با بیان اینکه امروز ایران محور کشورهای مقاومت تبدیل شده است، گفت: در این برهه رهبر معظم انقلاب، برای دانشجویان و نخبگان اروپا و آمریکا نامه می‌فرستد، و آن‌ها با علاقه به فرامین رهبر انقلاب گوش فرا می‌دهند؛ ایران هیچ‌گاه تا به این اندازه ، در جهان نفوذ نداشته است. 

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از