حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدرس و پژوهشگر دین و هنر مطرح کرد:

انتخابات امید برای زندگی در ایرانی سربلند

انتخابات امید برای زندگی در ایرانی سربلند

مدرس و پژوهشگر دین و هنر در یزد گفت: انتخابات یعنی امید؛ امید برای زندگی در ایرانی سربلند و عزتمند. وقتی شما در انتخابات شرکت می‌کنید یعنی قلباً کشورتان را دوست دارید و نمی‌خواهید هیچ‌گونه چشم طمعی به آن دوخته شود.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد صداقت کشفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا»، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه انتخابات گفت: انتخابات یعنی امید؛ امید برای زندگی در ایرانی سربلند و عزتمند. وقتی شما در انتخابات شرکت می‌کنید یعنی قلباً کشورتان را دوست دارید و نمی‌خواهید هیچ‌گونه چشم طمعی به آن دوخته شود؛ می‌خواهید قوت‌هایش حفظ شود و ضعف‌هایش کم رنگ و محو گردد.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات فراتر از یک بحث حسی و عاطفی و قطعاً امری عقلانی است، افزود: چگونه می‌توان دلبسته به میهن بود ولی راه‌های سستی و نفوذ بیگانه را سد نکرد. این در کل جهان مرسوم است که وقتی مردم برای اقتدار میهنشان یک‌صدا می‌شوند غارتگران به راحتی از آن سوی مرزها دست نمی‌گشایند و البته عکس آن را هم دیده‌ایم که ملت‌های گسیخته و پراکنده هیچ‌گاه از شر بیگانه در امان نبوده‌اند.

این مدرس و پژوهشگر دین و هنر عنوان کرد: انتخابات دو ساحت مختلف دارد، یکی حماسه حضور است که به همان توضیحات قبلی مربوط می‌شود و دیگری انتخاب اصلح؛ درباره انتخاب اصلح چشم و گوش مردم باز است و این جلوه بارز مردم سالاری است که البته در چارچوب تقیدات و اندیشه دینی تعریف می ‌شود و هرکس با شناخت خود حتی گاهی با ۱۸۰ درجه اختلاف نظر نسبت به دیگری رأی می‌دهد.

صداقت کشفی گفت: طبیعتاً بر اساس قوانین همه نامزدها و همه شرکت‌کنندگان در انتخابات با پایبندی به قانون اساسی میهن اسلامی در این عرصه ظاهر می‌شوند و اصلی‌ترین معیارهای تشخیص هم از طرف مقام معظم رهبری تبیین شده است. آنچه تفاوت می‌کند تطبیق مصادیق هرشخص با این معیارهاست که مردم با تحقیق، تجربه، علم و بصیرت خود به آن می‌پردازند.

وی افزود: من به سهم خود امیدوارم در هشتم تیرماه ۱۴۰۳ رئیس جمهوری انتخاب شود که با درایت و تخصص و تعهد خود بتواند از خون پاک شهیدان محافظت کند، لبخند را بر لبان مردم بنشاند، مهربانی و همدلی را ترویج کند و به گونه اقدام نماید که همگان احساس عزت و سربلندی کنند و امید در دلها و نگاهشان موج بزند و به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از