حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

انتخابات یک تکلیف نتیجه‌محور است

انتخابات یک تکلیف نتیجه‌محور است

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: انتخابات یک تکلیف نتیجه‌محور است و تکلیف محور صرف نیست، بنابراین مشارکت مردم در ۱۵ تیرماه بسیار تعیین کننده خواهد بود.

آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «یزدرسا» ضمن تشکر از حضور پرشور و معنادار مردم استان یزد در انتخابات هشتم تیرماه و قرارگیری در جایگاه دوم کشور به عنوان پرشورترین حضور اظهار کرد: مشارکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است و از قدیم همواره گفته شده است که « کار را که کرد؟ آنکه تمام کرد».

وی افزود: این تکلیف دینی و شرعی و ملی زمانی انجام شده است که به نتیجه رسانده شود؛ انتخابات یک تکلیف نتیجه‌محور است و تکلیف محور صرف نیست، بنابراین مشارکت مردم در ۱۵ تیرماه بسیار تعیین کننده خواهد بود و امید است در این روز گام بلندتری برداشته شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه ملت ایارن باید همراه با بصیرت و بینش وارد میدان شود، گفت: در حال حاضر دو نوع تفکر در پیش‌روی مردم برای انتخاب قرار دارد؛ یک نوع تفکر که نگاه به بیرون دارد و امید به بیرون دارد و امیدوار است که مشکلات کشور از بیرون حل شود، جایی که ما بارها تجربه کردیم و دیدیم که امکان حل آن وجود دارد.

وی ادامه داد: نگاه و تفکر دیگر موجود این است که نگاه به درون دارد، تاکید بر حفظ انسجام و وحدت ملی دارد، ظرفیت‌ها و داشته‌های بسیار زیاد کشور را سنجیده و بر استفاده از ظرفیت جوانان برای اعتلای کشور تاکید دارد.

مدرسی با بیان اینکه طبیعی است که نگاه دوم یک نگاه عقلایی است، ادامه داد: برخی از افراد این شبهه در ذهنشان ایجاد شده است که اگر تعهد به حذب یا گروهی خاصی دارند نمی‌توانند طرف مقابل که به نظر اصلح است رای دهند، این نگاه نادرستی است.

وی ادامه داد: برخی از افراد همچنان در انتخاب خود تردید دارند، این افراد باید با فکر، اندیشه، مشورت و نگاه به دوستان اطراف این افراد می‌تواند راه درست را به این گروه نشان دهد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه افرادی که در مرحله اول انتخابات مشارکت نداشتند می‌توانند در مرحله دوم انتخابات مشارکت کرده و به وظیفه خود عمل کنند، گفت: برخی از افراد با بیان اینکه اگر شورای نگهبان نامزدی را تایید کرده به معنای آن است که این فرد اصلح است از انجام وظیفه خود شانه خالی می‌کنند، ما باید تلاش کنیم تا میان خوب و خوب‌تر، خوب‌تر را انتخاب کنیم و نباید از خوب‌تر عبور کرده و به خوب برسیم.

وی بیان کرد: در کنار مشارکت بالا نیاز به اصلح‌ترین فرد در مدیریت اجرایی کشور داریم و باید در این زمینه به هر دو نکته توجه داشت.

مدرسی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر رای، رای به جمهوری اسلامی ایران و انقلاب است، تصریح کرد: هر فرد به هر نامزدی که رای دهد، در نهایت رای به جمهوری اسلامی، نظام ولایی کشور و اسلام، رای به تمامیت ارضی و رای به ارزش‌های اسلامی است؛ نباید این تفکر برای دوستداران غرب ایجاد شود که اگر یک جناحی یک نامزدی را مورد توجه قرار داد به معنای خارج کردن آرای دیگران از سبد انقلاب است، این نگرش درست نیست.

وی ادامه داد: هر دو سبد، سبد انقلاب و نظام اسلامی است و در این زمینه باید مردم توجه داشته باشند که فردی را انتخاب کنند که قابلیت بیشتری برای پذیرش ظرفیت اجرایی کشور را دارد.  

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از